Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPravit MANPANen
dc.contributorประวิทย์ มั่นปานth
dc.contributor.advisorSangaun Inraken
dc.contributor.advisorสงวน อินทร์รักษ์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-08-03T06:48:15Z-
dc.date.available2023-08-03T06:48:15Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4264-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to identify the charismatic leadership of private school administrators by applying the Ethnographic Delphi Future Research (EDFR) technique. The research used purposive sampling for selecting 17 experts. The instruments for collecting the data were unstructured interviews and opinionnaires. The statistics used for data analysis were median, mode, interquartile range and content analysis. The results revealed that: The charismatic leadership of private school administrators consisted of 7 aspects 1) being a good and reliable role model, 2) Having a clear vision, 3) Good and effective communication, 4) The ability to control, monitor, evaluate and follow up 5) The ability to deliver Initiate and develop and demonstrate confidence in teachers and staff, 6) Digital and technological capabilities, and 7) building a school identity.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อทราบภาวะผู้นำเชิงบารมีของผู้บริหารโรงเรียนเอกชน ด้วยกระบวนการวิจัยเชิงอนาคตแบบ EDFR ผู้ให้ข้อมูลเป็นผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 17 คน โดยการใช้วิธีการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสัมภาษณ์แบบไม่มีโครงสร้างและแบบสอบถามความคิดเห็น สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ มัธยฐาน ฐานนิยม พิสัยระหว่างควอไทล์ และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า ภาวะผู้นำเชิงบารมีของผู้บริหารโรงเรียนเอกชน ประกอบด้วย 7 ด้าน คือ 1) การเป็นแบบอย่างที่ดีและมีความน่าเชื่อถือ 2) การมีวิสัยทัศน์ที่มีความชัดเจน 3) การสื่อสารที่ดีและมีประสิทธิภาพ 4) มีความสามารถในการควบคุม ตรวจสอบ ประเมินและติดตาม 5) มีความสามารถในการส่งเสริมและพัฒนาและแสดงออกถึงความเชื่อมั่นในตัวครูและบุคลากร 6) มีความสามารถด้านดิจิตอลและเทคโนโลยี และ 7) การสร้างอัตลักษณ์ของโรงเรียนth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectภาวะผู้นำเชิงบารมีth
dc.subjectโรงเรียนเอกชนth
dc.subjectผู้บริหารโรงเรียนเอกชนth
dc.subjectCHARISMATIC LEADERSHIPen
dc.subjectPRIVATE SCHOOLen
dc.subjectADMINISTRATORSen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleCharismatic Leadership of Private School Administratorsen
dc.titleภาวะผู้นำเชิงบารมีของผู้บริหารโรงเรียนเอกชนth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSangaun Inraken
dc.contributor.coadvisorสงวน อินทร์รักษ์th
dc.contributor.emailadvisorsan_inrak@hotmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorsan_inrak@hotmail.com
dc.description.degreenameDoctor of Philosophy (Ph.D.)en
dc.description.degreenameปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (ปร.ด.)th
dc.description.degreelevelDoctoral Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาเอกth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60252916.pdf4.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.