Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAthitiya SUTHTHIen
dc.contributorอทิติยา สุทธิth
dc.contributor.advisorCholticha Homfungen
dc.contributor.advisorชลธิชา หอมฟุ้งth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-08-03T06:48:27Z-
dc.date.available2023-08-03T06:48:27Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4354-
dc.description.abstract          The purposes of this research were 1) to compare the comprehensive reading ability of Matthayomsuksa 1 students before and after learning by using the TGT technique and graphic organizer, and 2) to study the opinions of Matthayomsuksa 1 students toward learning by using the TGT technique and graphic organizer. The sample of this research was 24 Matthayomsuksa 1/1 students of Yothinburana Phetchaburi School, khao Yoi District, Phetchaburi Province in the second semester of the academic year 2022  by using simple random sampling.           The research instruments were lesson plans, a comprehensive reading ability test, and a questionnaire on the students’ opinions towards the TGT technique and Graphic Organizer. The data were analyzed by mean, standard deviation, and dependent samples t-test.           The results of this research were as follows:           1. The students’ comprehensive reading ability after using the TGT technique and graphic organizer (M = 24.75 , SD = 2.89) were significantly higher than before using the TGT technique and graphic organizer (M = 16.46 , SD = 4.09) at a .05 level.           2. The students’ overall opinions towards the TGT technique and graphic organizer  were at the highest agreement level. (M = 4.88 , SD = 0.28)en
dc.description.abstract          การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ระหว่างก่อนการจัดการเรียนรู้ และหลังการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับการใช้ผังกราฟิก และ 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับ การใช้ผังกราฟิก กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1/1 โรงเรียนโยธินบูรณะ เพชรบุรี อำเภอเขาย้อย จังหวัดเพชรบุรี ที่กำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 24 คน ซึ่งได้มาจากการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling)           เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับการใช้ผังกราฟิก เรื่องการอ่านจับใจความ 2) แบบวัดความสามารถด้านการอ่านจับใจความ 3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับการใช้ผังกราฟิก การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ ค่าเฉลี่ย (M) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และทดสอบค่าที แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent)           ผลการวิจัยพบว่า           1. ความสามารถด้านการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับการใช้ผังกราฟิก (M = 24.75 , SD = 2.89) สูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้           (M = 16.46 , SD = 4.09) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05           2. ความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับการใช้ผังกราฟิกในภาพรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมากที่สุด (M = 4.88 , SD = 0.28)th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการอ่านจับใจความth
dc.subjectการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGTth
dc.subjectผังกราฟิกth
dc.subjectCOMPREHENSIVE READINGen
dc.subjectTGT TECHNIQUEen
dc.subjectGRAPHIC ORGANIZERen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF COMPREHENSIVE READING ABILITYOF  MATTHAYOMSUKSA 1 STUDENTS BY USING TGT TECHNIQUEAND GRAPHIC ORGANIZERen
dc.titleการพัฒนาความสามารถด้านการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิค TGT ร่วมกับการใช้ผังกราฟิกth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorCholticha Homfungen
dc.contributor.coadvisorชลธิชา หอมฟุ้งth
dc.contributor.emailadvisorcholticha207@hotmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorcholticha207@hotmail.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineCurriculum and Instructionen
dc.description.degreedisciplineหลักสูตรและวิธีสอนth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
620620095.pdf11.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.