Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4369
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNattagan BOONPONGen
dc.contributorณัฏฐกานต์ บุญป้องth
dc.contributor.advisorSoranabordin Prasansaphen
dc.contributor.advisorสรณบดินทร์ ประสารทรัพย์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-08-03T06:48:29Z-
dc.date.available2023-08-03T06:48:29Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4369-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to: 1) compare students English comprehensive reading ability before and after using Collaborative Strategic Reading and Graphic Organizers to Enhance the Reading Comprehension of Grade 11 Students; 2) investigate students’ opinions toward collaborative strategic reading and graphic organizers The sample, selected by a simple random sampling technique, comprised 30 grade-eleven students at Sriwichaiwitthaya school during the first semester of academic year 2022. The students studied 4 learning units with collaborative strategic reading and graphic organizers to enhance comprehensive reading ability. Each unit was conducted in 1 hour and the experiment covered 6 hours in total. The instruments used for this research consisted of 1) 4 units with collaborative strategic reading and graphic organizers 2) an English reading comprehension test, used as a pretest and posttest, and 3) an opinion questionnaire toward collaborative strategic reading and graphic organizers. Mean and standard deviation of items were used to evaluate the students’ opinions toward collaborative strategic reading and graphic organizers The paired-simple t-test was used to analyze the students’ ability in English comprehensive reading. The results of the study were as follows: 1. The students’ English comprehensive reading ability after using collaborative strategic reading and graphic organizers were significantly higher at the .05 level. 2. The students’ satisfaction toward collaborative strategic reading and graphic organizers were at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อเปรียบเทียบทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนเรียนและหลังเรียน ด้วยกลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคผังกราฟิก 2) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการใช้กลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคผังกราฟิก กลุ่มตัวอย่างได้แก่นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนศรีวิชัยวิทยา ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 ด้วยการสุ่มอย่างง่าย จำนวน 1 ห้องเรียน 30 คน จากนั้นทำการทดลองโดยให้นักเรียนทำแบบทดสอบก่อนบทเรียน จำนวน 4 บทเรียน และการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนโดยใช้กลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคแผนผังกราฟิก ใช้เวลาทั้งสิ้น 6 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) หน่วยการเรียนรู้ภาษาอังกฤษโดยใช้กลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคแผนผังกราฟิก ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 4 หน่วย ได้แก่ 1) Preparing for the Cave of Crystals 2) Move as Millions, SURVIVE AS ONE 3) Heading South for the Winter 4) Navigating Through the Air 2) แบบทดสอบวัดความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษด้วยกลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคแผนผังกราฟิกของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 เป็นแบบปรนัยชนิดเลือกตอบ 4 ตัวเลือก จำนวน 20 ข้อ 3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักกเรียนที่มีต่อการใช้กลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคแผนผังกราฟิกเพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านเพื่อความเข้าใจ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติพื้นฐาน ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติทดสอบ t แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน  ผลการวิจัยพบว่า 1) ทักษะการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 หลังเรียนด้วยกลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคผังกราฟิก สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 มีความพึงพอใจต่อการใช้กลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคผังกราฟิก อยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectกลวิธีการอ่านแบบร่วมมือth
dc.subjectเทคนิคแผนผังกราฟิกth
dc.subjectการอ่านเพื่อความเข้าใจth
dc.subjectCollaborative Strategic Readingen
dc.subjectGraphic Organizersen
dc.subjectReading Comprehensionen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleThe Effects of Using Collaborative Strategic Reading and Graphic Organizers to Enhance the Reading Comprehension Skill of Grade 11 Studentsen
dc.titleผลการใช้กลวิธีการอ่านแบบร่วมมือร่วมกับเทคนิคแผนผังกราฟิกเพื่อส่งเสริมทักษะการอ่านเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSoranabordin Prasansaphen
dc.contributor.coadvisorสรณบดินทร์ ประสารทรัพย์th
dc.contributor.emailadvisortea9796@hotmail.com
dc.contributor.emailcoadvisortea9796@hotmail.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineCurriculum and Instructionen
dc.description.degreedisciplineหลักสูตรและวิธีสอนth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630620097.pdf4.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.