Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4703
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAnawat MUANGTHONGen
dc.contributorอณวัฒน์ เหมืองทองth
dc.contributor.advisorWisud Po Negrnen
dc.contributor.advisorวิสูตร โพธิ์เงินth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-08-11T02:57:32Z-
dc.date.available2023-08-11T02:57:32Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4703-
dc.description.abstractThis research aimed to 1) Development of Art Teaching Activities relating to product design by the Design Thinking Process to promote Innovators and Enhance Creative Works for The 10th grade and 2) Trial Learning Art Activities in Product Design with The Design Thinking Process to Promote Innovators and Enhance Creative Works for The 10th grade a sample was selected from the 10th grade student amount 28 students and the research tools are 1) Art Activities in Product Design with The Design Thinking Process 2) Student Achievement Scale in Visual Art Subject 3) Product Design with Design Thinking Creativity Assessment Form 4) Student Innovative Behavior Observation Form and 5) Student satisfaction interview form and Data were analyzed using descriptive statistics and subject matter analysis the Result of This research are 1) The Result of Development of Art Teaching Activities relating to product design by the Design Thinking Process to promote Innovators and Enhance Creative Works There is a correspondence index value between 0.80-1.00 2) The Result of Trial Learning Art Activities in Product Design with The Design Thinking Process to Promote Innovators and Enhance Creative Works are 2.1) Academic achievement of students passing the criteria with a total average score of 18.07 2.2) The results of the assessment of the creative works of students who passed the criteria had a total average score of 9.74 out of 10 points 2.3) The results of the observation of the behavioral characteristics of innovation of learners showing the behavior of innovation as a whole were at a high level and 2.4) Student Satisfaction towards learning activities in the art of product design by using the Design Thinking Process to promote Innovator Overall is at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ 1) พัฒนากิจกรรมการเรียนรู้ศิลปะการออกแบบผลิตภัณฑ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบเพื่อส่งเสริมทักษะการสร้างสรรค์นวัตกรรมของผู้เรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 และ2) ทดลองใช้กิจกรรมการเรียนรู้ศิลปะการออกแบบผลิตภัณฑ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบเพื่อส่งเสริมความเป็นนวัตกรและผลงานสร้างสรรค์ของผู้เรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 28 คน เครื่องมือการวิจัย คือ 1) กิจกรรมการเรียนรู้ศิลปะการออกแบบผลิตภัณฑ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ 2) แบบวัดผลสัมฤทธิ์ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนในรายวิชาทัศนศิลป์ 3) แบบประเมินผลงานสร้างสรรค์การออกแบบผลิตภัณฑ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบของนักเรียน 4) แบบสังเกตพฤติกรรมความเป็นนวัตกรของนักเรียน และ5) แบบสัมภาษณ์ความพึงพอใจของนักเรียนวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงบรรยายและวิเคราะห์สาระ ผลการวิจัย พบว่า  1) ผลการพัฒนากิจกรรมการสอนศิลปะการออกแบบที่ส่งเสริมทักษะการสร้างสรรค์นวัตกรรมของนักเรียนโดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ มีค่าดัชนีความสอดคล้องระหว่าง 0.80-1.00 2) ผลการทดลองใช้กิจกรรมการสอนศิลปะโดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ มีผลดังนี้ 2.1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนผ่านเกณฑ์ มีคะแนนเฉลี่ยรวม 18.07 2.2) ผลการประเมินผลงานสร้างสรรค์ของนักเรียนผ่านเกณฑ์มีคะแนนเฉลี่ยรวมเท่ากับ 9.74 จากคะแนนเต็ม 10 คะแนน 2.3) ผลการสังเกตพฤติกรรมคุณลักษณะความเป็นนวัตกรของผู้เรียนแสดงออกพฤติกรรมความเป็นนวัตกรในภาพรวมอยู่ในระดับมาก และ2.4) ความพึงพอใจของนักเรียน ที่มีต่อกิจกรรมการเรียนรู้ศิลปะการออกแบบผลิตภัณฑ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบเพื่อส่งเสริมความเป็นนวัตกร ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectกิจกรรมการเรียนรู้ศิลปะ / ออกแบบผลิตภัณฑ์ / การคิดเชิงออกแบบ / นวัตกร / ผลงานสร้างสรรค์th
dc.subjectART ACTIVITIES / PRODUCT DESIGN / DESIGN THINKING PROCESS / INNOVATOR / CREATIVE WORKen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITIES RELATING TO PRODUCT DESIGN, USING THE DESIGN THINKING PROCESS TO PROMOTE INNOVATORS AND ENCHANCE CREATIVE WORK FOR THE 10th GRADEen
dc.titleการพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้ศิลปะการออกแบบผลิตภัณฑ์โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบเพื่อส่งเสริมความเป็นนวัตกรและผลงานสร้างสรรค์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWisud Po Negrnen
dc.contributor.coadvisorวิสูตร โพธิ์เงินth
dc.contributor.emailadvisorwisudpo@gmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorwisudpo@gmail.com
dc.description.degreenameMaster of Fine Arts (M.F.A.)en
dc.description.degreenameศิลปมหาบัณฑิต (ศล.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Painting Sculpture and Graphic Arts and Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61901311.pdf15.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.