Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4716
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Nantana CHANGHUANA | en |
dc.contributor | นันทนา ช้างหัวหน้า | th |
dc.contributor.advisor | Cholticha Homfung | en |
dc.contributor.advisor | ชลธิชา หอมฟุ้ง | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-16T02:05:22Z | - |
dc.date.available | 2023-11-16T02:05:22Z | - |
dc.date.created | 2023 | |
dc.date.issued | 24/11/2023 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4716 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research were 1) to compare the comprehension reading ability of Matthayomsuksa 1 students before and after using the Think-Pair-Share technique 2) to study the collaboration ability of Matthayomsuksa 1 students using Think-Pair-Share technique and 3) to investigate the opinions of Matthayomsuksa 1 students towards instruction by using the Think-Pair-Share technique. The sample of this research, selected by simple random sampling, were 40 Matthayomsuksa 1/3 students of Chainatpittayakom School, Mueang Chainat District, Chainat Province in the first semester of the academic year 2022. The research instruments were the lesson plans of the Think-Pair-Share technique, comprehension reading ability test, observation checklist about collaboration ability, and the questionnaire on the students’ opinions towards the Think-Pair-Share technique. The data were analyzed by mean (M), standard deviation (SD), and t-test dependent. The results of the study were as follow: 1. The comprehension reading ability of Matthayomsuksa 1 students after using the Think-Pair-Share technique was significantly higher than before using the Think-Pair-Share technique at .05 level. 2. The students' Collaboration ability after using the Think-Pair-Share technique was positive at a good level. 3. The students' overall opinions towards instruction by using the Think-Pair-Share technique as a whole were at the high agreement level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิด 2) เพื่อศึกษาความสามารถด้านการทำงานร่วมกันของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิด 3) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิด ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1/3 โรงเรียนชัยนาทพิทยาคม อำเภอเมืองชัยนาท จังหวัดชัยนาท ที่กำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 จำนวน 40 คน ซึ่งได้มาจากการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) ด้วยวิธีการจับสลาก เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ 1) แผนการจัดการเรียนรู้ โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิด 2) แบบทดสอบวัดความสามารถด้านการอ่านจับใจความ 3) แบบสังเกตการทำงานร่วมกัน และ 4) แบบสอบถามความคิดเห็น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย (M) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และการทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถด้านการอ่านจับใจความของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิดสูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05 2. ความสามารถด้านการทำงานร่วมกันของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิดอยู่ในระดับดี 3. ความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิดอยู่ในระดับมาก | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ความสามารถด้านการอ่านจับใจความ | th |
dc.subject | การทำงานร่วมกัน | th |
dc.subject | เทคนิคเพื่อนคู่คิด | th |
dc.subject | READING COMPREHENSION ABILITY | en |
dc.subject | COLLABORATION | en |
dc.subject | THINK-PAIR-SHARE | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.title | THE DEVELOPMENT OF READING COMPREHENSION ABILITYAND COLLABORATION ABILITY OF MATTHAYOMSUKSA 1 STUDENTSBY USING THINK-PAIR-SHARE | en |
dc.title | การพัฒนาความสามารถด้านการอ่านจับใจความและการทำงานร่วมกันของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โดยใช้เทคนิคเพื่อนคู่คิด | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Cholticha Homfung | en |
dc.contributor.coadvisor | ชลธิชา หอมฟุ้ง | th |
dc.contributor.emailadvisor | cholticha207@hotmail.com | |
dc.contributor.emailcoadvisor | cholticha207@hotmail.com | |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Curriculum and Instruction | en |
dc.description.degreediscipline | หลักสูตรและวิธีสอน | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
620620089.pdf | 3.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.