Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4717
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorYuze LIen
dc.contributorYuze LIth
dc.contributor.advisorPrasert Intaraken
dc.contributor.advisorประเสริฐ อินทร์รักษ์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-11-16T02:05:23Z-
dc.date.available2023-11-16T02:05:23Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued24/11/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4717-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to: 1) identify the level of primary school administration towards excellence in Taiyuan City and 2) to confirm the factors of primary school administration towards excellence in Taiyuan City. The sample were 191 primary schools, the two respondents from each school were a principal and a teacher with a total of 382 respondents. The instrument for collecting the data were opinionnaire. The statistics used to analyze the data were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation and confirmatory factor analysis. The findings of this study revealed that: 1. The factors of primary school administration towards excellence in Taiyuan city were 9 factors: 1) Leadership, 2) Strategic Planning, 3) Staff Management, 4) Resources 5) Student Focused Processes, 6) Administrative and Operational Results, 7) Staff Results, 8) Partnership and Society Results and 9) Key Performance Results,  2. The factors of primary school administration towards excellence in Taiyuan city were good fit with the empirical data.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) ปัจจัยการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาในเมืองไท่หยวนสู่ความเป็นเลิศ และ 2) ผลการยืนยันปัจจัยการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาในเมืองไท่หยวนสู่ความเป็นเลิศ เป็นการวิจัยเชิงพรรณนา โดยโรงเรียนประถมศึกษา 191 แห่ง เป็นหน่วยวิเคราะห์ ผู้ตอบแบบสอบถามในแต่ละโรงเรียนประกอบด้วย ครูใหญ่ และครู โดยมีผู้ตอบแบบสอบถามทั้งหมด 382 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามความคิดเห็น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงยืนยัน และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) ปัจจัยการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาในเมืองไท่หยวนสู่ความเป็นเลิศ ประกอบด้วย 9 ด้าน  1) ด้านภาวะผู้นำ 2) ด้านการวางแผนกลยุทธ์ 3) ด้านการบริหารบุคลากร 4) ด้านทรัพยากร 5) ด้านกระบวนการที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ 6) ด้านการบริหารมุ่งเน้นผลงาน 7) ด้านผลงานบุคลากร 8) ด้านผลการร่วมมือและสังคม และ 9) ด้านผลการปฏิบัติงานหลัก   2)   ผลการยืนยันปัจจัยการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาในเมืองไท่หยวนสู่ความเป็นเลิศมีความสอดคล้องกันข้อมูลเชิงประจักษ์th
dc.language.isoen
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาในเมืองไต้หยวนสู่ความเป็นเลิศth
dc.subjectSCHOOL ADMINISRRATION/ EXCELLENCE SCHOOLen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleTHE PRIMARY SCHOOL ADMINISTRATION TOWARDS EXCELLENCEIN TAIYUAN CITYen
dc.titleการบริหารสู่ความเป็นเลิศของโรงเรียนประถมศึกษาในเมืองไท่หยวนth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPrasert Intaraken
dc.contributor.coadvisorประเสริฐ อินทร์รักษ์th
dc.contributor.emailadvisorp_intarak@yahoo.co.th
dc.contributor.emailcoadvisorp_intarak@yahoo.co.th
dc.description.degreenameDoctor of Philosophy (Ph.D.)en
dc.description.degreenameปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (ปร.ด.)th
dc.description.degreelevelDoctoral Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาเอกth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
620630027.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.