Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4773
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPheeraphat WORAATSAWAPHOKHINen
dc.contributorพีรพัฒน์ วรอัศวโภคินth
dc.contributor.advisorSaisuda Tiacharoenen
dc.contributor.advisorสายสุดา เตียเจริญth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-02-12T05:45:47Z-
dc.date.available2024-02-12T05:45:47Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued24/11/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4773-
dc.description.abstractThe purposes of this study were to know 1) The mainstreaming administration in inclusive schools under the Phra Nakhon Si Ayutthaya primary education service area office 1. 2) The quality of student in inclusive schools under the Phra Nakhon Si Ayutthaya Primary Education Service Area Office 1. 3) The mainstreaming administration affecting the quality of student in inclusive schools under Phra Nakhon Si Ayutthaya Primary Education Service Area Office 1. The research sample was 56 inclusive schools under Phra Nakhon Si Ayutthaya Primary Education Service Area Office 1. The respondent in each school consisted 1) school administrator and 2) a head of academic administration and 3) 2 teachers who are responsible for inclusive education. totally 224 respondent. The research instrument was opinionnaire on the mainstreaming education administration based on Benja Chonthanon and the quality assurance based on office of the Basic Education Commission. The statistics used to analyze the data were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, and stepwise multiple regression analysis. The research findings were as follows: 1. The mainstreaming administration in inclusive schools under the Phra Nakhon Si-Ayutthaya Primary Education Service Area Office 1 in overall and each aspect were at a high level. The arithmetic mean values were arranged in the following order: tools aspect, teaching and learning activities aspect, students’ aspect, environment aspect. 2. The quality of student in inclusive schools under the Phra Nakhon Si Ayutthaya Primary Education Service Area Office 1 in overall and each aspect were at a high level. The arithmetic mean values were arranged in the following order: learner’s desired characteristic aspect, academic achievement of students aspect. 3. The mainstreaming administration in tools aspect and teaching and learning activities aspect were significance affecting on the quality of student as a whole in inclusive schools under Phra Nakhon Si Ayutthaya Primary Education Service Area Office 1 at 0.01 level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การบริหารจัดการเรียนร่วมของโรงเรียนเรียนรวมสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 2) คุณภาพของผู้เรียนในโรงเรียนเรียนรวมสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 และ 3) การบริหารจัดการเรียนร่วมที่ส่งผลต่อคุณภาพของผู้เรียนในโรงเรียนเรียนรวมสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1  กลุ่มตัวอย่างได้แก่ โรงเรียนเรียนรวม สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 จำนวน 56 โรง ผู้ให้ข้อมูลแต่ละโรงเรียน ประกอบด้วย ผู้อํานวยการสถานศึกษา จำนวน 1 คน หัวหน้าฝ่ายบริหารงานวิชาการ จำนวน 1 คน และครู จำนวน 2 คน รวมผู้ให้ข้อมูลทั้งสิ้น 224 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามความคิดเห็นเกี่ยวกับการบริหารจัดการเรียนร่วมในสถานศึกษาตามแนวคิดของเบญจา ชลธาร์นนท์ และคุณภาพของผู้เรียน ตามแนวคิดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณแบบขั้นตอน ผลการวิจัยพบว่า 1. การบริหารจัดการเรียนร่วมของโรงเรียนเรียนรวม สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 โดยภาพรวมและรายด้านพบว่า อยู่ในระดับมาก โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปหาน้อย ได้ดังนี้ ด้านเครื่องมือ ด้านกิจกรรมการเรียนการสอน  ด้านนักเรียน และด้านสภาพแวดล้อม 2. คุณภาพของผู้เรียนโรงเรียนเรียนรวม สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 โดยภาพรวมและรายด้านพบว่า อยู่ในระดับมาก โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปหาน้อย ได้ดังนี้ ด้านคุณลักษณะที่พึงประสงค์ของผู้เรียน และด้านผลสัมฤทธิ์ทางวิชาการของผู้เรียน 3. การบริหารจัดการเรียนร่วม ด้านเครื่องมือ และด้านกิจกรรมการเรียนการสอน ส่งผลต่อคุณภาพของผู้เรียนในโรงเรียนเรียนรวมสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยาเขต 1 โดยภาพรวม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการบริหารจัดการเรียนร่วมth
dc.subjectคุณภาพของผู้เรียนth
dc.subjectMAINSTREAMING EDUCATION ADMINISTRATIONen
dc.subjectTHE QUALITY OF STUDENTen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleMAINSTREAMING  ADMINISTRATION AFFECTING THE QUALITY OF STUDENT IN INCLUSIVE SCHOOLS UNDER PHRA NAKHON SI AYUTTHAYA PRIMARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE 1en
dc.titleการบริหารจัดการเรียนร่วมที่ส่งผลต่อคุณภาพของผู้เรียนในโรงเรียนเรียนรวม สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSaisuda Tiacharoenen
dc.contributor.coadvisorสายสุดา เตียเจริญth
dc.contributor.emailadvisorsaisuda@su.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsaisuda@su.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630620047.pdf6.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.