Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4789
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNarongwit SAKTIPPAYARATen
dc.contributorณรงค์วิทย์ ศักดิ์ทิพยรัตน์th
dc.contributor.advisorNopadol Chenaksaraen
dc.contributor.advisorนพดล เจนอักษรth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-02-12T05:45:49Z-
dc.date.available2024-02-12T05:45:49Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued24/11/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4789-
dc.description.abstractThe purposes of this independent study were to determine 1) the personnel management of Wathuaichorakhe Witthayakhom School, 2) the promotional and developmental guidelines for personnel management of Wathuaichorakhe Witthayakhom School. The samples consisted of directors and teachers in Wathuaichorakhe Witthayakhom School, totally 30 samples. The instruments used for this study were 1) an opinionnaire on Personnel Management of Wathuaichorakhe Witthayakhom School and 2) an open-ended questionnaire for promotional and developmental guideline for personnel management of Wathuaichorakhe Witthayakhom School. The statistics used to analyze the data  were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation and content analysis The findings of this study were as follows: 1. The personnel management of Wathuaichorakhe Witthayakhom School in overall was at high level, when considered each aspects found that there was at high levels, ranking by arithmetic mean from high to low: Personnel assessment, Registration management and personnel statistics, and Personnel management. 2 The promotional and developmental guidelines for Personnel Management of Wathuaichorakhe Witthayakhom School have were multiple approaches. There were 83 promotional guidelines and  11 developmental guidelines. en
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การบริหารงานบุคคลของโรงเรียนวัดห้วยจรเข้วิทยาคม 2) แนวทางในการส่งเสริมและพัฒนาการบริหารงานบุคคลของโรงเรียน วัดห้วยจรเข้วิทยาคม กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้บริหารและข้าราชการครูโรงเรียนวัดห้วยจระเข้วิทยาคม จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย 1) แบบสอบถามความคิดเห็นเกี่ยวกับระดับการบริหารงานบุคคลของโรงเรียนวัดห้วยจรเข้วิทยาคม 2) แบบสอบถามปลายเปิดสำหรับแนวทางในการส่งเสริมและพัฒนาการบริหารงานบุคคลของโรงเรียนวัดห้วยจรเข้วิทยาคม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการศึกษาพบว่า 1. การบริหารงานบุคคลของโรงเรียนวัดห้วยจรเข้วิทยาคม โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านพบว่าอยู่ในระดับมากทุกด้าน โดยเรียงค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปหาน้อยได้ดังนี้คือ ด้านการประเมินผลการดำเนินงานบุคคล ด้านการบริหารงานทะเบียนและสถิติข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา และด้านการบริหารงานบุคคล ตามลำดับ 2. แนวทางในการส่งเสริมและพัฒนาการบริหารงานบุคคล เป็นพหุแนวทาง โดยมีแนวทางในการส่งเสริมทั้งหมด 31 ข้อ 83 แนวทาง และมีแนวทางในการพัฒนาทั้งหมด 4 ข้อ 11 แนวทาง th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการบริหารงานบุคคล / โรงเรียนวัดห้วยจรเข้วิทยาคมth
dc.subjectPersonnel Management / Wathuaichorakhe Witthayakhom Schoolen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titlePERSONNEL MANAGEMENT OF WATHUAICHORAKHE WITTHAYAKHOM SCHOOLen
dc.titleการบริหารงานบุคคลของโรงเรียนวัดห้วยจรเข้วิทยาคมth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNopadol Chenaksaraen
dc.contributor.coadvisorนพดล เจนอักษรth
dc.contributor.emailadvisormajnopc@gmail.com
dc.contributor.emailcoadvisormajnopc@gmail.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640620099.pdf3.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.