Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorโสภี, นพวรรณ-
dc.contributor.authorSope, Noppawan-
dc.date.accessioned2017-08-31T01:32:21Z-
dc.date.available2017-08-31T01:32:21Z-
dc.date.issued2559-08-05-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/482-
dc.description54601313 ; สาขาวิชาการจัดการภาครัฐและภาคเอกชน -- นพวรรณ โสภีen_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับการรับรู้ข่าวสารการประชาสัมพันธ์ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวก 2) ศึกษาระดับการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวก 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ข่าวสารประชาสัมพันธ์กับการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวก 4) เพื่อเปรียบเทียบปัจจัยส่วนบุคคลกับการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวก อำเภอบางคนที จังหวัดสมุทรสงครามโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลโดยสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบแบ่งชั้นได้จำนวนกลุ่มตัวอย่างเท่ากับ 400 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยใช้สถิติค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานค่าสถิติ t-test วิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ทดสอบความแตกต่างรายคู่ด้วยวิธีการของเชฟเฟ่ และค่าสัมประสิทธิ์สัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่าการรับรู้ข่าวสารประชาสัมพันธ์และการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวกพบว่า ประชาชนมีระดับการรับรู้โดยภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง และการการเปรียบเทียบปัจจัยส่วนบุคคลกับการรับรู้ภาพลักษณ์ ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบล บางนกแขวกพบว่าปัจจัยส่วนบุคคล ตัวแปร เพศ อายุ และการศึกษา ไม่มีความแตกต่างกัน ยกเว้นตัวแปรที่เป็นหมู่บ้านที่อยู่อาศัยกับการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชนโดยภาพรวมแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ โดยที่พบคือ ด้านผู้บริหารองค์กร ด้านบุคลากรและด้านการบริการ ส่วนความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ข่าวสารประชาสัมพันธ์กับการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชนในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวกพบว่า มีความสัมพันธ์ทางบวกอย่างมีนัยสำคัญ โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับปานกลาง จากการศึกษาในครั้งนี้ทำให้ทราบว่าประชาชนเข้าถึงข้อมูลข่าวสารของเทศบาลตำบลบางนกแขวกมากน้อยขนาดไหนซึ่งข้อมูลเหล่านี้นำไปแก้ไขปรับปรุงพัฒนาในด้านต่างๆ ให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้นต่อไป This research is aimed: 1) To study the level of perception of publicized informations of people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict. 2) To study the level of perception of images of people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict. 3) To study the relationship between the Perception of Publicized Informations and the Perceptionof Images of people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict. 4) To compare the personal factors and the Perception of images of people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict, Bang-Kon-Tee of district, Samutsongkrarm province. By used the questionaires are the tools for keeping the data and used random the groups of simple sample of 400 people, analyzed the data by used the Statisticconsists of Frequency, Percentage, Average, Standard Deviation, T-Teststatistical values, One- way ANOVAvariance analysis, Testing the differences of each pair by Scheffe's method, and Pearson Correlation Coefficient. The results of research about the Perception of Publicized Informations and the Perception of images of people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict were found that the people had had level of the Perception, in the overall was moderate. And the comparison of personal factors to the Perception of Images of the people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict, the personal factors about variables such as gender, age, and education, those were not differenced except the variables about villages and residences to the Perception of Images of the people, in the overall was differenced with its statistically significant, the results were found consists of the corporate executives of personnel sectors and service sectors. But the relation between the Perception of Publicized Informations and the Perception of images of people in the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict was found that with its a positive direction and statistically significant, those were related at a moderate level. This research had made to be awareness, how many did the people to reach the informations of the municipality area, Bang-Nok-Khwaek of subdistrict, these Informationswill be effected to lead to improve in other sectors for increasing the efficiency go on.en_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectการรับรู้ข่าวสารประชาสัมพันธ์en_US
dc.subjectการรับรู้ภาพลักษณ์en_US
dc.subjectPERCEPTION OF PUBLICIZED INFORMATIONSen_US
dc.subjectPERCEPTION OF IMAGESen_US
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ข่าวสารประชาสัมพันธ์กับการรับรู้ภาพลักษณ์ของประชาชน ในเขตเทศบาลตำบลบางนกแขวก อำเภอบางคนที จังหวัดสมุทรสงครามen_US
dc.title.alternativeTHE RELATIONSHIP BETWEEN THE PERCEPTION OF THE PUBLIC RELATIONS AND PERCEPTION OF THE IMAGE RECOGNITION IN THE MUNICIPALITY BANGNOKKHWAEK DISTRICT, SAMUT SONGKHRAMen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54601313 นพวรรณ โสภี .pdf4.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.