Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKittisak PUTCHAKARNen
dc.contributorกิตติศักดิ์ ปุจฉาการth
dc.contributor.advisorPanuschagone Simakhajornboonen
dc.contributor.advisorพนัชกร สิมะขจรบุญth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-02-28T06:26:00Z-
dc.date.available2024-02-28T06:26:00Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4866-
dc.description.abstractThis research aimed to 1) study the degree of marketing mix factors and purchase decision of foreclosed properties of a bank, 2) compare the purchase decision of foreclosed properties of a bank categorized by personal factors, 3) person factors that correlated with purchasing decision of foreclosed properties of a bank, and 4) marketing mix factors influencing the purchase decision of foreclosed properties of a bank. It was quantitative research. The 400 samples for this research were customers who purchased the foreclosed properties of a bank in the area of Ratchaburi Province by purposive sampling. The research instrument was a questionnaire. Statistical were used to analyze data, including mean, standard deviation, t analysis, one-way ANOVA analysis, Chi-square test, and enter multiple regression analysis. The research results found that 1) the degree of marketing mix factors and purchase decision of foreclosed properties of a bank was at strongly high level, 2) person factor differences had not affected the purchase decision of foreclosed properties of a bank, 3) person factor correlated with purchasing decision of foreclosed properties of a bank and 4) marketing mix factors including price, physical evidence, people, and process significantly influenced a purchase decision of foreclosed properties of a bank at level 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและระดับการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่ง 2) เปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่ง จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล 3) ปัจจัยด้านบุคคลที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่ง และ 4) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่ง การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการทำวิจัยครั้งนี้ คือ กลุ่มลูกค้าที่เคยซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่งในเขตพื้นที่จังหวัดราชบุรี จำนวน 400 คน ใช้วิธีเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ประกอบด้วย ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การทดสอบค่าไค-สแควร์ และการวิเคราะห์ความถดถอยแบบพหุคูณแบบปกติ ผลการวิจัยพบว่า 1) ระดับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและระดับการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่งในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 2) ปัจจัยส่วนบุคคลแตกต่างกันไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่งแตกต่างกัน 3) ปัจจัยด้านบุคคลมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่ง และ 4) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านราคา ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านบุคลากรหรือพนักงาน และกระบวนการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่ง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectปัจจัยด้านบุคคลth
dc.subjectปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายth
dc.subjectPerson Factorsen
dc.subjectMarketing Mix Factorsen
dc.subjectPurchase Decision of Foreclosed Propertiesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationReal estate activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titlePerson factors and marketing mix factors influencing the purchase decision of foreclosed properties of a bank in the area of Ratchaburi Provinceen
dc.titleปัจจัยด้านบุคคลและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อทรัพย์สินรอการขายของธนาคารแห่งหนึ่งในเขตพื้นที่จังหวัดราชบุรีth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPanuschagone Simakhajornboonen
dc.contributor.coadvisorพนัชกร สิมะขจรบุญth
dc.contributor.emailadvisorSIMAKHAJORNBOON_P@SU.AC.TH
dc.contributor.emailcoadvisorSIMAKHAJORNBOON_P@SU.AC.TH
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641220004.pdf4.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.