Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5122
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWarittha KAMOLNATEen
dc.contributorวริษฐา กมลเนตรth
dc.contributor.advisorPrasert Intaraken
dc.contributor.advisorประเสริฐ อินทร์รักษ์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-01T07:21:52Z-
dc.date.available2024-08-01T07:21:52Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/6/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5122-
dc.description.abstractThe purpose of this research were to determine 1) transformational leadership of school administrator 2) high performance organization in school 3) the relationship between transformational leadership of school administrator and high performance organization in school. The sample was 59 schools under secondary educational service area office Suratthani Chumphon. The 2 respondents from each school consisted of a school director and a teacher, with the total of 118. The research instrument was a opinionnaire regarding transformational leadership of school administrator, based on the concept of Bass and Avolio and high performance organization of school, based on the concept of De Waal. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, and Pearson’s product-moment correlation coefficient. The research findings revealed that:          1. Transformational leadership of school administrator as a whole and each aspect were at a high level. The arithmetic mean ranking from the highest to the lowest were as follows; individualized consideration, idealized influence, inspiration motivation and intellectual stimulation.          2. High performance organization in school as a whole and each aspect were at a high level. The arithmetic mean ranking from the highest to the lowest were as follows; employee quality, long-term orientation, openness and action orientation, management quality and continuous improvement and renewal.          3. The relationship between transformational leadership of school administrator and high performance organization in school were found at high level of .01 statistic significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหาร 2) องค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียน 3) ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารกับองค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียน กลุ่มตัวอย่าง คือ โรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาสุราษฎร์ธานี ชุมพร จำนวน 59 โรง ผู้ให้ข้อมูลโรงเรียนละ 2 คน ประกอบด้วย ผู้อำนวยการโรงเรียน 1 คน และครู 1 คน รวมทั้งสิ้น 118 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย เป็นแบบสอบถามเกี่ยวกับภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหาร ตามแนวคิวของบาสและอโวลิโอ และองค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียน ตามแนวคิดของเดอ วาล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ ของเพียร์สัน           ผลการวิจัยพบว่า          1. ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหาร โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ที่ระดับมาก เรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปน้อย ดังนี้ การคำนึงถึงความเป็นปัจเจกบุคคล การมีอิทธิพลอย่างมีอุดมการณ์ การสร้างแรงบันดาลใจ และการกระตุ้นทางปัญญา          2. องค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียน โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า อยู่ในระดับมากที่สุด 1 ด้าน คือ คุณภาพบุคลากร และอยู่ในระดับมาก 4 ด้าน โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปน้อย ดังนี้ ความผูกพันระยะยาว การปฏิบัติอย่างเปิดเผย คุณภาพการจัดการ และการปรับปรุงกระบวนการอย่างต่อเนื่องและปรับใหม่เสมอ           3. ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารกับองค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียน มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารth
dc.subjectองค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียนth
dc.subjectTransformational Leadership of school administratoren
dc.subjectHigh Performance Organization in schoolen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleTHE TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP OF ADMINISTRATOR AND HIGH PERFORMANCE ORGANIZATION IN SCHOOL UNDER SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE SURATTHANI CHUMPHONen
dc.titleภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารกับองค์กรสมรรถนะสูงของโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาสุราษฎร์ธานี ชุมพรth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPrasert Intaraken
dc.contributor.coadvisorประเสริฐ อินทร์รักษ์th
dc.contributor.emailadvisorp_intarak@yahoo.co.th
dc.contributor.emailcoadvisorp_intarak@yahoo.co.th
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
620620026.pdf5.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.