Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorMetawan WIPATKHUTen
dc.contributorเมธาวัลย์ วิพัฒน์ครุฑth
dc.contributor.advisorMattana Wangthanomsaken
dc.contributor.advisorมัทนา วังถนอมศักดิ์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-01T07:22:00Z-
dc.date.available2024-08-01T07:22:00Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/6/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5192-
dc.description.abstract        The purposes of this research were to find: 1) the implementation of learning loss recovery in Pracha-uppathum school. 2) the development guidelines of learning loss recovery in Pracha-uppathum school. The research sample were 48 teachers in Pracha-uppathum school. The research instruments were opinionnaire and semi-structured interview. The statistics used in data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, and content analysis.             The findings of this research were as follows:           1) The implementation of learning loss recovery in Pracha-Uppathum school in overall aspects were at the high level.            2) The development guidelines of learning loss recovery in Pracha-Uppathum school were as follow: 1) Conduct Teacher Professional Development training, Conduct class observation at least 1 time per month, Reflect on problems through Professional Learning Community (PLC) process which leads to the creation of school strategies. 2) Create a manual to clarify policies and guidelines for learning management, Create a Public relations channels, Request more support from both government and private agencies, especially towards individual education program (IEP) for learning loss student. 3) Create a school media library through the school website, Provide support for teachers to create teaching channels on YouTube, Organize media and innovation competitions at least once per semester.en
dc.description.abstract       การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) การดำเนินงานตามมาตรการฟื้นฟูภาวะถดถอยทางการเรียนรู้ของโรงเรียนประชาอุปถัมภ์ 2) แนวทางการพัฒนาการดำเนินงานตามมาตรการฟื้นฟูภาวะถดถอยทางการเรียนรู้ของโรงเรียนประชาอุปถัมภ์ กลุ่มตัวอย่างคือ ข้าราชการครูโรงเรียนประชาอุปถัมภ์ จำนวน 48 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือแบบสอบถามความคิดเห็นและแบบสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้างสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า           1. การดำเนินงานตามมาตรการฟื้นฟูภาวะถดถอยทางการเรียนรู้ของโรงเรียนประชาอุปถัมภ์ โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมากทุกด้าน           2. แนวทางการพัฒนาการดำเนินงานตามมาตรการฟื้นฟูภาวะถดถอยทางการเรียนรู้ของโรงเรียนประชาอุปถัมภ์ ควรดำเนินการ มี 3 แนวทาง ได้แก่ 1) การอบรมเพื่อส่งเสริมศักยภาพครู, การนิเทศการเรียนรู้ อย่างน้อย 1 ครั้ง/เดือน และสะท้อนปัญหาผ่านกระบวนการชุมชนแห่งการเรียนรู้ เพื่อนำไปสู่การสร้างกลยุทธ์ของโรงเรียน 2) การจัดทำคู่มือเพื่อชี้แจ้งนโยบายและแนวทางการจัดการเรียนรู้, สร้างช่องทางประชาสัมพันธ์และโรงเรียนขอความร่วมมือการสนับสนุนจากหน่วยงานทั้งภาครัฐและเอกชนเพิ่มมากขึ้น โดยเฉพาะเรื่องการวางแผนการเรียนรู้ให้ผู้เรียนที่มีภาวะถดถอยทางการเรียนรู้รายบุคคล 3) การสร้างคลังสื่อของโรงเรียนผ่านเว็บไซต์โรงเรียน, การจัดอบรมการใช้โปรแกรมต่างๆ สนับสนุนครูผู้สอนสร้างช่องทางยูทูป, การแข่งขันประกวดสื่อและนวัตกรรม อย่างน้อยภาคเรียนละ 1 ครั้งth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectมาตรการฟื้นฟูth
dc.subjectภาวะถดถอยทางการเรียนรู้th
dc.subjectRECOVERYen
dc.subjectLEARNING LOSSen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers with subject specialisationen
dc.titleTHE DEVELOPING GUIDELINES OF LEARNING LOSS RECOVERY IN PRACHA-UPPATHUM SCHOOLen
dc.titleแนวทางการพัฒนาการดำเนินงานตามมาตรการฟื้นฟูภาวะถดถอยทางการเรียนรู้ ของโรงเรียนประชาอุปถัมภ์th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorMattana Wangthanomsaken
dc.contributor.coadvisorมัทนา วังถนอมศักดิ์th
dc.contributor.emailadvisornong_sunshine@yahoo.com
dc.contributor.emailcoadvisornong_sunshine@yahoo.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640620111.pdf4.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.