Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPassakorn JEARJAMROONen
dc.contributorพัสกร เจียจำรูญth
dc.contributor.advisorThanakrit Sangchoeyen
dc.contributor.advisorธนกฤต สังข์เฉยth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-13T06:37:21Z-
dc.date.available2024-08-13T06:37:21Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/6/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5229-
dc.description.abstractThis research aims to study the factors affecting satisfaction, word-of-mouth recommendations, and repurchase intention of Generation Y consumers towards food delivery platforms, using LINE MAN as a case study. A questionnaire was used to collect data from 400 Generation Y consumers in Bangkok. Descriptive statistics, mean, standard deviation, correlation analysis, and regression analysis were used to analyze the data. The study found that the majority of Generation Y consumers are female, aged between 27-32 years, working as private employees, have a bachelor's degree, and have an average monthly income of 20,001 - 25,000 baht. These consumers are most satisfied with the LINE MAN application, especially in terms of promotions and discounts. Additionally, perceived ease of use and perceived usefulness of the application have a positive influence on consumer satisfaction, and consumer satisfaction also has a positive effect on repurchase intention and word-of-mouth recommendations with statistical significance at the 0.05 level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อความพึงพอใจ การแนะนำบอกต่อ และความตั้งใจใช้บริการซ้ำผ่านแพลตฟอร์มผู้ให้บริการอาหารแบบส่งถึงที่ของผู้บริโภคกลุ่มเจนวาย กรณีศึกษาแอปพลิเคชันไลน์แมน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคกลุ่มเจนวายในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน และใช้สถิติเชิงพรรณนา ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์สหสัมพันธ์ และการวิเคราะห์การถดถอยในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 27-32 ปี มีอาชีพพนักงานเอกชน มีระดับการศึกษาปริญญาตรี และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 25,000 บาท ผู้บริโภคกลุ่มนี้มีความพึงพอใจต่อแอปพลิเคชันไลน์แมนในระดับมากที่สุด โดยเฉพาะด้านโปรโมชั่นและส่วนลดต่าง ๆ นอกจากนี้ การรับรู้ความง่ายในการใช้งานและการรับรู้ประโยชน์ของแอปพลิเคชันมีอิทธิพลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของผู้บริโภค และความพึงพอใจของผู้บริโภคยังส่งผลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำและการแนะนำบอกต่ออย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectความพึงพอใจth
dc.subjectการแนะนำบอกต่อth
dc.subjectความตั้งใจใช้บริการซ้ำth
dc.subjectแอปพลิเคชันth
dc.subjectSatisfactionen
dc.subjectWord of Mouthen
dc.subjectRe-purchase Intentionen
dc.subjectApplicationen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationManagement and administrationen
dc.titleFactors Affecting Satisfaction of Generation Y Consumers, Word of Mouth, and Re-Purchase Intention toward Mobile Application Food Delivery Service: A Case Study of the Linemanen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ การแนะนำบอกต่อและความตั้งใจใช้บริการซ้ำผ่านผู้ให้บริการฟู้ดเดลิเวอรี่ของผู้บริโภคกลุ่มเจนวาย: กรณีศึกษาแอปพลิเคชันไลน์แมนth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorThanakrit Sangchoeyen
dc.contributor.coadvisorธนกฤต สังข์เฉยth
dc.contributor.emailadvisorsangchoey_t@su.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsangchoey_t@su.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641220017.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.