Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKittinon WANNASONen
dc.contributorกฤตินนท์ วรรณสอนth
dc.contributor.advisorPrachuab Klomjiten
dc.contributor.advisorประจวบ กล่อมจิตรth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-13T06:44:52Z-
dc.date.available2024-08-13T06:44:52Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5318-
dc.description.abstractThis research aims to balance human resources with the available workloads and to optimize of line efficiency of case studies by relying on line balancing and ECRS principles. According to why-why analysis, factory has increased demand for automotive parts, including left-side and right-side package tray parts. As a result, the existing capacity is inadequate and the customer’s need cannot be met. Therefore, the factory has solved the problem by working five hours of overtime per day, which exceeds the need. This results in relatively high process waste and a lot of costs. After improvement, the production lines were found to be more balanced. overtime costs can be reduced by 40,838 baht per month.en
dc.description.abstractงานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเพื่อจัดสรรทรัพยากรบุคคลให้เกิดความสมดุลกับปริมาณงานที่มีและเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพสายการผลิตของโรงงานกรณีศึกษา โดยอาศัยหลักการจัดสมดุลสายการผลิตและหลักการ ECRS เข้ามาช่วย จากการวิเคราะห์สาเหตุพบว่าโรงงานกรณีศึกษามีความต้องการของชิ้นส่วนยานยนต์เพิ่มขึ้น ได้แก่ ชิ้นส่วนฝากระโปรงท้ายฝั่งซ้ายและชิ้นส่วนฝากระโปรงท้ายฝั่งขวา จึงทำให้กำลังการผลิตที่มีอยู่ไม่เพียงพอและไม่สามารถตอบสนองความต้องการของลูกค้าได้ ทางโรงงานจึงมีการแก้ปัญหาโดยเปิดทำงานล่วงเวลาจำนวน 5 ชั่วโมงต่อวัน ซึ่งเกินกว่าความจำเป็น ส่งผลให้เกิดความสูญเปล่าในกระบวนการค่อนข้างสูงและเกิดค่าใช้จ่ายจำนวนมาก หลังจากการปรับปรุงพบว่าสายการผลิตมีความสมดุลมากขึ้น นอกจากนั้นยังสามารถลดค่าใช้จ่ายในการทำงานล่วงเวลาลงได้จำนวน 40.838 บาทต่อเดือนth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการจัดสมดุลสายการผลิต รอบเวลาการผลิต เวลาความต้องการของลูกค้าth
dc.subjectLine Balancing Cycle Time Takt Timeen
dc.subject.classificationEngineeringen
dc.subject.classificationManufacturingen
dc.titleLINE BALANCING OF THE ASSEMBLY BACK DOOR PROCESSESen
dc.titleการจัดสมดุลสายการผลิตกระบวนการผลิตประตูปิดฝากระโปรงท้ายรถยนต์th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPrachuab Klomjiten
dc.contributor.coadvisorประจวบ กล่อมจิตรth
dc.contributor.emailadvisorKlomjit_p@su.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorKlomjit_p@su.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Engineering (M.Eng.)en
dc.description.degreenameวิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (วศ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineINDUSTRIAL ENGINEERING AND MANAGEMENTen
dc.description.degreedisciplineวิศวกรรมอุตสาหการและการจัดการth
Appears in Collections:Engineering and Industrial Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630920056.pdf3.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.