Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/592
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorเงินพลอย, ปริญญา-
dc.contributor.authorNGERNPLOY, PARINYA-
dc.date.accessioned2017-08-31T02:12:34Z-
dc.date.available2017-08-31T02:12:34Z-
dc.date.issued2559-08-05-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/592-
dc.description54255309 ; สาขาวิชาการสอนภาษาไทย -- ปริญญา เงินพลอยen_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพของแบบฝึกทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า สำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 1 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 85/85 2) เพื่อศึกษาทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า ของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 โดยใช้แบบฝึกทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า และ 3) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้แบบฝึกทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า กลุ่มตัวอย่างคือนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏเทพสตรีชั้นปีที่ 1 หมู่เรียน 582947006 ที่ลงทะเบียนเรียนรายวิชา ศท 0033011 ภาษาไทยเพื่อการสื่อสารในภาคเรียนที่ 3 ปีการศึกษา 2558 จำนวน 31 คน โดยวิธีสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) โดยใช้หมู่เรียนเป็นหน่วยสุ่ม ด้วยการจับสลาก เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้การเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า 3) แบบฝึกทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า 4) แบบประเมินทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า และ 5) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าสถิติ ค่าเฉลี่ย ( ) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และการทดสอบค่าที ( t- test) แบบ One Sample Test ผลการวิจัยพบว่า 1) ประสิทธิภาพของแบบฝึกทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้ามีค่าประสิทธิภาพเท่ากับ 89.01/80.22 ซึ่งมีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 85/85 2) ทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้าสำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 1 อยู่ในระดับดี 3) นักศึกษามีความคิดเห็นต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้แบบฝึกทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้า อยู่ในระดับ มากที่สุด The purposes of this research were 1) to build and find effectiveness of report writing exercises for first year undergraduate students according to their standard at 85/85, 2) to study report writing skill of first year undergraduate students, and 3) to study students’ opinions toward learning management by using the report writing skill exercises. The sample of this research consisted of 31 first year undergraduate students from Thepsatri Rajabhat University, Amphoe Muang, Lopburi province, enrolled in 3rd semester, academic year 2015. The sample was obtained by Simple Random Sampling from drawing lots. The instruments of this research were 1) learning management plans of report writing, 2) multiple choices questions based achievement test for report writing skill, 3) exercises for report writing skill, 4) evaluation form of report writing skill, and 5) students’ opinions questionnaire on learning management. The data were statistically analyzed by mean ( ), standard deviation (S.D.) and t - test for One Sample Test. The results were found as follows: 1) The efficiency of report writing skill exercises was 89.01/80.22 percent for the writing practice tests and the posttests, respectively. This meant the constructed exercises exceeded the expected criterion (85/85). 2) The students’ report writing skill was at good level. 3) The students’ opinions toward learning management by using the report writing skill exercises were at the highest level.en_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectรายงานการศึกษาค้นคว้าen_US
dc.subjectแบบฝึกทักษะen_US
dc.subjectทักษะการเขียนรายงานen_US
dc.subjectREPORT WRITINGen_US
dc.subjectEXERCISEen_US
dc.subjectREPORT WRITING SKILLen_US
dc.titleการพัฒนาทักษะการเขียนรายงานการศึกษาค้นคว้าด้วยแบบฝึกทักษะสำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 1en_US
dc.title.alternativeTHE DEVELOPMENT OF REPORT WRITING SKILL BY USING SKILL EXERCISES FOR FIRST YEAR UNDERGRADUATE STUDENTSen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54255309 ; ปริญญา เงินพลอย .pdf542585309 ; สาขาวิชาการสอนภาษาไทย -- ปริญญา เงินพลอย2.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.