Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/905
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorบุญศรีพรชัย, ศิวนัส-
dc.contributor.authorBoonsripornchai, Siwanut-
dc.date.accessioned2017-08-31T04:05:58Z-
dc.date.available2017-08-31T04:05:58Z-
dc.date.issued2560-01-13-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/905-
dc.description55701317 ; สาขาสังคีตวิจัยและพัฒนา -- ศิวนัส บุญศรีพรชัยen_US
dc.description.abstractในปี ค.ศ. 1921 โคโค่ ชาแนลได้ออกจำหน่ายน้ำหอม ชาแนล นัมเบอร์ไฟว์ ออกมาครั้งแรกที่ ปารีส ซึ่งมีความโดดเด่น และกลิ่นที่ร่วมสมัยที่ปรากฏวัฒนธรรม ประวัติศาสตร์ แนวคิดแบบใหม่ของยุคสมัย ผู้วิจัยเริ่มต้นศึกษายุค “Années Folles” และประพันธ์ดนตรีโดยใช้แนวความคิด สุนทรียศาสตร์จากดนตรี ศิลปะ และการเปลี่ยนแปลงทางสังคมที่มีลักษณะเฉพาะผ่านการศึกษาน้ำหอมชาแนล นัมเบอร์ไฟว์ คำถามของผู้วิจัย คือ ความเชื่อมโยงระหว่างดนตรี สังคม และศิลปะ แท้จริงแล้ว คืออะไร ? มันสามารถเชื่อมโยงและหยิบยืมเรื่องราวทางประวัติศาสตร์นำมาสะท้อนผ่านดนตรีได้หรือไม่ ? คำตอบได้ถูกแสดงออกผ่านชุดผลงานทางดนตรีที่เกิดจากการสำรวจเรื่องราวประวัติศาสตร์ที่ ซับซ้อน จนเกิดเป็นบทประพันธ์ที่มีความหลากหลายทั้งทางเทคนิค และสุทรียศาสตร์ 5 บทประพันธ์ ดังนี้ 1. ‘1921, Les Cinq Doigts & No. 5’ 5’21” 2. ‘A Woman Who Wears Perfume.’ 8’72” 3. ‘Libération.’ 6’41 4. ‘OES, TOF.’ 5. ‘Lucky No. 5’ 9’35” In 1921, Coco Chanel launched her perfume Chanel No. 5 in Paris. Its unique and modern scent revolutionized people’s perception and infused the cultural history that followed with new ideas. Using the ‘Années Folles’(1920s) as a starting point, the composer borrows ideas and aesthetics from the Music, Arts and social changes that characterized those vibrant years to musically investigate the culture and history that surrounds this worldfamous perfume as well as looking at the influence those revolutions had on the subsequent musical evolution. What are the intrinsic connections that link the arts, society and music ? How can the artistic ideas borrowed from that rich history of cultural chemistry be reflected through music ? These questions are expressed through a set of musical compositions exploring various aspects of this complex history. This interconnected set of compositions is divided into 5 independent sections employing relevant and contrasting techniques and aesthetics: 1. ‘1921, Les Cinq Doigts & No. 5’ 5’21” 2. ‘A Woman Who Wears Perfume.’ 8’72” 3. ‘Libération.’ 6’41 4. ‘OES, TOF.’ 5. ‘Lucky No. 5’ 9’35”en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectชาแนล นัมเบอร์ไฟว์en_US
dc.subjectโคโค่ ชาแนลen_US
dc.subjectดนตรีอิเล็กโทรอะคูสติกen_US
dc.subjectซาวด์ คอลลาจen_US
dc.subjectCHANEL No. 5en_US
dc.subjectCOCO CHANELen_US
dc.subjectELECTRO ACOUSTICen_US
dc.subjectSOUND COLLAGEen_US
dc.titleชาแนล นัมเบอร์ไฟว์ : ชุดผลงานทางดนตรีที่แสดงถึงบริบททางศิลปะที่แวดล้อมน้ำหอมen_US
dc.title.alternativeCHANEL NO. 5 : A SUITE OF MUSICAL PIECES ILLUSTRATING ASPECTS THE ARTISTIC CONTEXT SURROUNDING THE ICONIC PERFUMEen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Music

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
55701317 ศิวนัส บุญศรีพรชัย.pdf32.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.