Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/929
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | วงษ์ชื่น, ณัฐกิตต์ | - |
dc.contributor.author | Wongchuen, Nattakit | - |
dc.date.accessioned | 2017-08-31T04:13:44Z | - |
dc.date.available | 2017-08-31T04:13:44Z | - |
dc.date.issued | 2560-02-14 | - |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/929 | - |
dc.description | 57601306 ; สาขาวิชาการจัดการภาครัฐและภาคเอกชน -- ณัฐกิตต์ วงษ์ชื่น | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยเรื่อง รูปแบบและกลยุทธ์ทางการตลาดของผู้ประกอบการตลาดนัดดอนตูม (ธกส) ตำบลสามง่าม อำเภอดอนตูม จังหวัดนครปฐม เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ด้วยการสัมภาษณ์ ระดับลึกผู้ให้ข้อมูลหลักรวมทั้งสิ้น 31 คน ได้แก่ ผู้ประกอบการตลาดนัดดอนตูม (ธกส) ผู้ประกอบการ ร้านค้าและผู้บริโภคที่เข้าใช้บริการรวม มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาถึงรูปแบบและกลยุทธ์ทางการตลาดของ ผู้ประกอบการตลาดนัดดอนตูม (ธกส) รวมทั้งปัญหาการประกอบการตลาดนัดดอนตูม (ธกส) และ แนวทางในการแก้ไขปัญหา ผลการศึกษาพบว่า กลยุทธ์ที่ผู้ประกอบการตลาดนัดได้นำมาใช้ดังนี้ คือ กลยุทธ์สร้างความแตกต่างการออกแบบสถานที่ กลยุทธ์การกำหนดร้านค้าโดยคำนึงถึงความต้องการ ของลูกค้าซึ่งมาที่ตลาดนัดดอนตูม (ธกส) ต้องได้สินค้าที่ครบทุกอย่าง กลยุทธ์การส่งเสริมการตลาดมี การประชาสัมพันธ์เพื่อเพิ่มยอดขายในด้านต่าง ๆ สำหรับลูกค้ารายสัปดาห์ทางตลาดคิดค่าเช่าพื้นที่ เพียง 6 วันอีก 1 วันให้ขายโดยไม่เก็บค่าใช้จ่าย การบริหารจัดการตลาดนัดด้านอื่นที่มีประสิทธิภาพ อีกทั้งตลาดนัดดอนตูม (ธกส) เป็นที่นิยมของผู้บริโภคในพื้นที่ ปัญหาที่สำคัญของผู้ประกอบการตลาด นัดดอนตูม (ธกส) คือ ปัญหาภาวะเศรษฐกิจที่ผันผวน การเกิดขึ้นของธุรกิจค้าปลีกข้ามชาติ The Marketing models and strategies of Don Toom entrepreneur (BAAC) Sam Ngam sub district, Don Toom district, Nakornpathom Province is a qualitative research. The researcher approached and collected information from 31 samples by deeply interview. The samples were Don Toom entrepreneur (BAAC) sellers and consumers. The research purpose were to study models, strategies and also solution that could be used by the entrepreneur. The result found that the market entrepreneur use the differentiate strategy for the market design. They also set the price by considering what their customer needs; they could find what they want here. Moreover the market entrepreneur use the public relation to promote the products in the market. The rental price will charge only six days per week, so the entrepreneur could take one day for free. Therefore Don Toom market is popular for local people. However the major problems here are the market fluctuation and retailing business across country. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยศิลปากร | en_US |
dc.subject | รูปแบบและกลยุทธ์ทางกาตลาด | en_US |
dc.subject | MARKETING MODELS AND STRATEGIES | en_US |
dc.title | รูปแบบและกลยุทธ์ทางการตลาดของผู้ประกอบการตลาดนัดดอนตูม (ธกส) ตำบลสามง่าม อำเภอดอนตูม จังหวัดนครปฐม | en_US |
dc.title.alternative | PATTERNS AND MARKETING STRATEGIES OF MARKET BUSINESS DON TOOM (BAAC) SAM NGAM SUB DISTRICT, DON TOOM DISTRICT, NAKHON PATHOM PROVINCE | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57601306 ณัฐกิตต์ วงษ์ชื่น.pdf | 5.78 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.