Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1080
Title: ส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการห้องอาหารครัวเมืองราช
Other Titles: MARKETING MIX AFFECTS SERVICE SATISFACTION IN THE MUANGRAJ KITCHEN
Authors: วรเวชวิทยา, จิราพร
Worrawechwittaya, Jiraporn
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
ความพึงพอใจ
การให้บริการ
MARKETING MIX
SATISFACTION
SERVICE
Issue Date: 11-Apr-2560
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลต่างๆ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ และสถานภาพการสมรส ที่มีผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการห้องอาหาร ครัวเมืองราช 2) ศึกษาส่วนประสมทางการตลาดในด้านต่างๆ ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านกระบวนการ ด้านประสิทธิภาพและคุณภาพด้านพนักงานผู้ให้บริการและด้านลักษณะทางกายภาพ ที่มีผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการห้องอาหารครัวเมืองราช กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นประชากรที่มาใช้บริการห้องอาหารครัวเมืองราช โรงพยาบาลเมืองราช จังหวัดราชบุรี จำนวน 211 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม โดยใช้แบบสอบถามที่มีลักษณะแบบปลายปิด การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าร้อยละ (%) ค่าเฉลี่ย ("X" ̅) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวน t-test และ Multiple Regresstion ผลการวิจัยพบว่า ผู้ที่มาใช้บริการ เป็นเพศหญิงร้อยละ 67.80 และเพศชายร้อยละ 32.20 ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่ เป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีอายุระหว่าง 30 – 39 ปี จบการศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพโสด และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 30,001 – 45,000 บาท กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มาใช้บริการห้องอาหารครัวเมืองราช 6 – 10 ครั้งต่อเดือน คิดเป็นร้อยละ 44.10 รองลงมาคือ มากกว่า 10 ครั้งต่อเดือน ในด้านส่วนประสมทางการตลาดพบว่า ปัจจัยทางด้านพนักงานผู้ให้บริการส่งผลต่อความพึงพอใจ ในการใช้บริการห้องอาหารครัวเมืองราชมากที่สุด รองลงมาคือด้านลักษณะทางกายภาพตามลำดับ The objectives of this study are 1.) to study about the demographic background of the respondent, which include gender, age, education, occupation, income, and marital status, and find the influences on customer satisfaction for muangraj kitchen. 2) to studying the marketing mix which consist of product, price, place, promotion, process, people, physical evidence. To further study the influences on customer satisfaction for Muangraj kitchen. The sample group of this research are 211 Ratchaburi province people, that have experience purchasing the service at Muangraj kitchen, Muangraj hospital, Muang, Ratchaburi province. This study is a quantitative research, which use questionnaire as the main research instrument. The questionnaire will contained close end questions, which will be further analyzed using by percentage (%), mean ("X" ̅), standard deviation (S.D.), t-test and Multiple Regresstion ANOVA. The results showed that 67.80% of the respondents are female and male 32.20%. Majority of the customers are private companies employees, aged between 30-39 years old, single, graduated bachelor's degree, and earn an average monthly income of 30001-45000 baht. 44.10% purchased the service at the restaurant 6-10 times per month that followed by more than 10 times per month. For the marketing mix the results show that the main factor that influences customer satisfaction is people, follow by physical evidence.
Description: 57602375 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- จิราพร วรเวชวิทยา
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1080
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602375 จิราพร วรเวชวิทยา.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.