Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1218
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Sarunyu PANYOS | en |
dc.contributor | ศรัญญู ปานยศ | th |
dc.contributor.advisor | Manop Isaradej | en |
dc.contributor.advisor | มาณพ อิศรเดช | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Painting Sculpture and Graphic Arts | en |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T01:25:10Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T01:25:10Z | - |
dc.date.issued | 12/7/2019 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1218 | - |
dc.description | Master of Fine Arts (M.F.A.) | en |
dc.description | ศิลปมหาบัณฑิต (ศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose is to analyse the creation of naked women in a different way. It is like an anatomical study to understand the proportion of truth and authenticity for developing aesthetics in thought, pattern, methodology, and individualised communication. Understand the point of creating the content of creativity that conveys ideas, philosophies, and feeling that focus on meaningful on art rather than nude. Study on the development form and presentation of nude women in Western art. Inspired from “Sleeping Venus” by Giorgione from the beginning of his creative content by recruited a number of important works of art, influences, themes, and influences such as Titian (“Venus of Urbino”,1539), Artemisia Gentileschi (“Sleeping Venus”, 1625),She is the first female artist to create works in the form of women naked, Édouard Manet (“Olympia”, 1863). The result of the research, which in form the aims of the creation of the nude women through literature. The form of the work shows the literary content related to the beauty of women’s physiology in the form of sleep until the development of the model from the past to present. Understanding the link between the naked women’s work and the times. The change in social context. | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การสร้างสรรค์ผลงานสตรีเปลือยในรูปแบบที่ต่างกัน เปรียบเสมือนการทดลองศึกษาทางกายวิภาค การศึกษาเพื่อเข้าใจสัดส่วนของความตามจริงและความถูกต้องเพื่อพัฒนาความงามในความคิดตามคิดแบบอุดมคติ รูปแบบ วิธีการ และการถ่ายทอดเฉพาะบุคคล สร้างความเข้าใจเกี่ยวกับมุมมองในการสร้างเนื้อหาของการสร้างสรรค์ที่ถ่ายทอดความคิด ปรัชญา และความรู้สึกมุ่งเน้นให้ศิลปะสื่อความหมายได้มากกว่าภาพสตรีเปลือยที่เขียนขึ้นมาอย่างไร้เหตุผล ศึกษาพัฒนาการทางรูปแบบและการนำเสนอภาพสตรีเปลือยในศิลปะตะวันตก ซึ่งได้รับแรงบันดาลใจจากผลงาน “Sleeping Venus” ของ Giorgione ตั้งแต่จุดเริ่มต้นของเนื้อหาในการสร้างสรรค์โดยคัดเลือกผลงานของศิลปินในยุคต่อมาที่สำคัญทางด้านเนื้อหา รูปแบบ แนวคิด อิทธิพลที่คล้ายคลึงกัน อาทิ ผลงานของ ทิเทียน (Titian,“Venus of Urbino”, 1538) อาร์เทมิเซีย เจ็นทิเลสชิ (Artemisia Gentileschi,“Sleeping Venus”, 1625) ศิลปินหญิงคนแรกที่สร้างสรรค์ผลงานในรูปแบบสตรีเปลือย เอดัวร์ มาแน (Édouard Manet,“Olympia”, 1863) ผลของการวิจัยซึ่งทำให้ทราบถึงจุดมุ่งหมายของการสร้างสรรค์ผลงานสตรีเปลือยผ่านวรรณกรรม รูปแบบของผลงานแสดงออกถึงเนื้อหาวรรณกรรมที่เกี่ยวโยงกับความงามของสรีระสตรีในรูปแบบของการนอนจนถึงการพัฒนารูปแบบตั้งแต่อดีตมาถึงปัจจุบัน สร้างความรู้ความเข้าใจในการเชื่อมโยงผลงานสตรีเปลือยให้เข้ากับยุคสมัยต่างๆ ที่เปลี่ยนแปลงไปตามบริบททางสังคม | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | ความงาม | th |
dc.subject | แนวคิดเรื่องความงาม | th |
dc.subject | ภาพสตรีเปลือย | th |
dc.subject | Beauty | en |
dc.subject | Concept of Beauty | en |
dc.subject | Nude of Female | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | A STUDY OF THE DEVELOPMENT OF STYLE AND REPRESENTATION OF FEMALE NUDE IN ART : INSPIRED FROM "SLEEPING VENUS" BY GIORIONE. | en |
dc.title | การศึกษาพัฒนาการทางรูปแบบและการนำเสนอภาพสตรีเปลือยในงานศิลปะที่ได้รับแรงบันดาลใจจาก "เทพธิดาวีนัสในห้วงนิทรารมย์" ของ จอร์โจแน | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Painting Sculpture and Graphic Arts |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
55005211.pdf | 6.85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.