Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/153
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | สระทองยอด, เบญจวรรณ | - |
dc.contributor.author | SRATHONGYOD, BENJAWAN | - |
dc.date.accessioned | 2017-08-25T15:47:38Z | - |
dc.date.available | 2017-08-25T15:47:38Z | - |
dc.date.issued | 2559-07-12 | - |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/153 | - |
dc.description | 57602311 ; สาขาบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- เบญจวรรณ สระทองยอด | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการซื้อลูกกุ้งของผู้ประกอบการฟาร์มเลี้ยงกุ้ง ในจังหวัดนครปฐม ซึ่งการวิจัยในครั้งนี้ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง ที่เป็นผู้ประการฟาร์มเลี้ยงกุ้ง ในจังหวัดนครปฐม จำนวน 400 คน โดยใช้ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน โดยทดสอบสมมติฐานวิธีวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (ANOVA) และวิเคราะห์ความถดถอยแบบพหุคูณ จากผลวิจัยพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 31-40 ปี การศึกษาระดับมัธยม ประสบการณ์ในการเลี้ยงกุ้ง 5-6 ปี ขนาดฟาร์มกุ้ง 21-30 ไร่ แหล่งเงินทุนในการประกอบการมีการกู้ยืม ด้านพฤติกรรมศาสตร์ พบว่า ส่วนใหญ่จำนวนครั้งที่คิดว่าจะซื้อ 6-10 ครั้งต่อปี จำนวนซื้อในการเลี้ยงต่อ 1 ครั้ง ของกุ้งขาวเป็นจำนวน 80,000 ตัว/บ่อ/ไร่ จำนวนซื้อในการเลี้ยงต่อ 1 ครั้ง ของกุ้งก้ามกรามเป็นจำนวน 10000 ตัว/บ่อ/ไร่ เหตุผลที่ประกอบอาชีพเลี้ยงเพราะเหตุผลรายได้ดี บุคคลที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจเป็นเพื่อน จากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคลที่แตกต่างกันส่งผลต่อการซื้อลูกกุ้งที่ไม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยด้านพฤติกรรมศาสตร์ที่แตกต่างกันส่งผลต่อการซื้อลูกกุ้งที่ไม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ด้าน ส่วนประสมทางการตลาดวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย ภาพรวมของระดับการตัดสินใจอยู่ในระดับมาก ภาพรวมการของส่วนประสมการตลาดอยู่ในระดับมาก และภาพรวมการของด้านจิตวิทยาอยู่ในระดับมาก จากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยส่วนประสม ทางการตลาด ประกอบด้วย ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางจำหน่าย ด้านส่งเสริมการตลาด ส่งผลต่อการซื้อลูกกุ้งของผู้ประกอบการฟาร์มเลี้ยงกุ้ง ในจังหวัดนครปฐม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ปัจจัยด้านจิตวิทยาประกอบด้วย การจูงใจ การรับรู้ การเรียนรู้ ความเชื่อและทัศนคติ ส่งผลต่อการซื้อลูกกุ้งของผู้ประกอบการฟาร์มเลี้ยงกุ้ง ในจังหวัดนครปฐม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This research aimed to study factors affecting the purchase of shrimp larva by shrimp farmers in Changwat Nakhon Pathom. The questionnaires were used for gathering data from the sample- 400 shrimp farmers in Changwat Nakhon Pathom. The data were analyzed by percentage, mean, and standard deviation. The hypothesis testing was One-way ANOVA and multiple regression analysis. The results showed that most of shrimp farmers are men between the ages of 31- 40 years old. Their education is high school. They have experience in farming shrimp size 21-30 hectares for 5 to 6 years. The loan is their source of financial investment. A component of behavioral sciences found that most of the thought to buy shrimp larva is 6-10 times a year and it is to buy for nourishing. the number of white shrimp is 80,000 per a pond a rai. The number of lobsters is 10,000 per a pond a rai. The reason to do this job is well income. Friends are the influential ones who affected to do this job. the test found that different personal factors do not affect to buying different shrimp statistically significant at the 0.05 level. The different behavioral factors do not affect to buying different shrimp statistically significant at the 0.05 level. The results of multiple regression analysis of market mix, the overview of the decision is at a very high level. The overview of psychology is at a very high level. The test found that the factors of market mix consist of product; price; purchasing channels; and marketing promotion which affect the purchase of shrimp farmers in Changwat Nakhon Pathom statistically significant at the 0.05 level. The factors that included psychology, motivation, perception, learning, beliefs and attitudes affect to purchase of the shrimp farmers in Changwat Nakhon Pathom statistically significant at the 0.05 level. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยศิลปากร | en_US |
dc.subject | ผู้ประกอบการ | en_US |
dc.subject | การซื้อ | en_US |
dc.subject | ลูกกุ้ง | en_US |
dc.subject | SHRIMP FARMERS | en_US |
dc.subject | THE PURCHASE | en_US |
dc.subject | POST LARVA | en_US |
dc.title | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการซื้อลูกกุ้งของผู้ประกอบการฟาร์มเลี้ยงกุ้ง ในจังหวัดนครปฐม | en_US |
dc.title.alternative | FACTORS AFFECTING THE PURCHASE OF POST LARVA BY SHRIMP FARMERS IN CHANGWAT NAKHON PATHOM | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต 9.57602311 เบญจวรรณ สระทองยอด.pdf | 1.87 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.