Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/155
Title: รูปแบบและกลยุทธ์การตลาดการดำเนินธุรกิจนำเข้าและจำหน่ายรถขุดมือสองจากประเทศญี่ปุ่น ของบริษัท เจซีซี แมชีน จำกัด
Other Titles: PATTERNS AND MARKETING STRATEGIES, THE IMPORT AND DISTRIBUTION USED HYDRAULIC EXCAVATORS FROM JAPAN OF JCC MACHINE CO., LTD
Authors: เผ่าพงศ์ษา, สุวรรณี
PAOPONGSA, SUWANNEE
Keywords: กลยุทธ์การตลาด
รถขุดไฮดรอลิคมือสอง
MARKETING STRATEGIES
SECOND HAND HYDRAULIC EXCAVATORS
Issue Date: 28-Jul-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงรูปแบบและกลยุทธ์การตลาดในการดำเนินธุรกิจ นำเข้าและจำหน่ายรถขุดไฮดรอลิคมือสองจากประเทศญี่ปุ่นของบริษัท เจซีซี แมชีน จำกัด และศึกษาปัญหาและอุปสรรค รวมถึงแนวทางในการแก้ปัญหาในการดำเนินธุรกิจนำเข้าและจำหน่ายรถขุดไฮดรอลิค มือสองจากประเทศญี่ปุ่นของบริษัท เจซีซี แมชีน จำกัด เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ โดยใช้วิธีปรากฏการณ์ วิทยา (Phenomenology) ผู้ให้ข้อมูลหลัก คือ เจ้าของกิจการและผู้มีส่วนร่วมในการประกอบธุรกิจ ใช้วิธีการเก็บข้อมูล โดยการสัมภาษณ์เชิงลึก การสังเกตแบบมีส่วนร่วม และศึกษาจากเอกสารที่เกี่ยวข้อง ผลการวิจัยพบว่า บริษัท เจซีซี แมชีน จำกัด มีรูปแบบเป็นธุรกิจประเภทซื้อมาขายไป โดยจดทะเบียนนิติบุคคลในรูปของบริษัทจำกัด มีรูปแบบการบริหารจัดการเป็นธุรกิจครอบครัว มีโครงสร้างองค์กรแบบง่าย โดยมีเจ้าของกิจการเป็นผู้ควบคุมดูแลเกือบทุกส่วน ผู้ประกอบการมีการวิเคราะห์โอกาสทางการตลาด ทำให้ทราบถึงความต้องการลูกค้าเป้าหมาย โดยมีการใช้กลยุทธ์การตลาด ทางด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการขาย ส่วนปัญหาและอุปสรรคที่พบ คือปัญหาด้านการบริหารจัดการที่ไม่เป็นระบบ ขาดแคลนแรงงานที่มีความรู้ความชำนาญ สถานประกอบการตั้งอยู่ในซอยลึกทำให้ไม่สะดวกต่อการเดินทาง มีคู่แข่งขันสูง ลูกค้าไม่มีเงินสดเพียงพอที่จะมาซื้อสินค้า และการขยายกิจการทำได้ยาก แนวทางการแก้ปัญหา คือผู้ประกอบการ ต้องมีการวางแผนและกำหนดขั้นตอนการในการปฏิบัติงานไว้อย่างชัดเจน หาแรงงานมาเพิ่ม และทบทวน ค่าแรงและสวัสดิการต่างๆ ส่งเสริมการตลาด เพิ่มมากขึ้น หาสถาบันการเงินและไฟแนนซ์มารองรับความต้องการของลูกค้า และหาแหล่งเงินทุนมาเพิ่มเพื่อขยายกิจการ ดังนั้นการที่ผู้ประกอบการจะประกอบธุรกิจอยู่ได้ต้องปรับปรุงกลยุทธ์การตลาดและแก้ไขปัญหาในการดำเนินธุรกิจเพื่อรองรับสภาพ การแข่งขันในอนาคตและพัฒนาธุรกิจให้เจริญเติบโต และประสบความสำเร็จต่อไป The objective of this research is to study Patterns and marketing strategies, for business about importing and distributing second hand hydraulic excavators from Japan of JCC Machine Co., Ltd. In addition the research aims to study about problem and solutions to problems occurred in this business. This research was a qualitative research by using phenomenology technique. The key information was given by business owners and people involved in this business. The data was collected by using in-depth interview technique together with observations, and related researches. The research results indicated that, JCC Machine Co., Ltd. the type of a business is trading heavy equipment used in Japan. The company register in a formed of private limited company. It is a family business the structure is simple the owner will control most departments. Then analyze the market opportunities, which made the company know about the needs of target customers. The marketing strategy applied is marketing mix (4Ps) which include product, price, place, and promotion. The problem faced is the management system, which is not well structure and lack of expertise. The location is another problem as the company located in a deep alley, which is not convenience to travel. There is also a high competition in this industry, customers do not have enough cash to buy the product, and the expansion is difficult. Solutions the company is required to have plan, and determine clear procedures for the operation. Then increase workers, and review the wages and benefits. Further organize more marketing campaigns. Then find financial institutions to give finance and funding for business for future expansion, and to support the needs of our customers about finance. Therefore, for the company to be able to survive the company will be required to improve marketing strategy and solve business problem to be ready for competitive environment in the future, and for business development, growth, and success in the future.
Description: 57602433 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- สุวรรณี เผ่าพงศ์ษา
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/155
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต 61.57602433 สุรรณี เผ่าพงศ์ษา.pdf53602312 บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- สุรรณี เผ่าพงศ์ษา1.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.