Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1626
Title: The Meanings and Marketing Strategy Model for Creative Tourism. (Case study:Wat Khanon,Photharam district,Ratchaburi.)
การให้ความหมายและกลยุทธ์การตลาดการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ กรณีศึกษา วัดขนอน อำเภอโพธาราม จังหวัดราชบุรี
Authors: Kampanart PETKAEW
กัมปนาท เพชรแก้ว
MANASSINEE BOONMEESRISA-NGA
มนัสสินี บุญมีศรีสง่า
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การให้ความหมาย
การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์
กลยุทธ์การตลาดการท่องเที่ยว
วัดขนอน
THE MEANINGS
CREATIVE TOURISM
STRATEGY FOR TOURISM
WAT KHANON
Issue Date:  17
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The aim of this research is to study about the meaning and marketing strategy for creative tourism (case study Wat Khanon, Photharam district, Ratchaburi) by the following objectives:1.) To define the meaning of creative tourism case study Wat Khanon, Photharam district, Ratchaburi.2.)To define the marketing strategy of creative tourism case study Wat Khanon, Photharam district, Ratchaburi.3.) To define how to encourage the tourism at Wat Kanon, Photharam district, Ratchaburi. I hereby propose to collect data by in-depth interviewing method with the 17 interviewees by the group which separated as following: 1.) The people who related in the field of tourism 2.) The academician of tourism 3.) The monk in the Wat Khanon 4.) The Thai and foreign tourist. Then, gathering the data and analyze information by the Triangulation verification’s theory and the Comparative analysis’s theory.The result show that:1) The meaning of creative tourism (case study Wat Khanon, Photharam district, Ratchaburi) is to get experience with the “Shadow Play” which is the symbol of Wat Khanon, Photharam district, Ratchaburi).2) The marketing strategy of creative tourism (case study Wat Khanon, Photharam district, Ratchaburi) is the attractive traditional product of Wat Khanon called “Nang-Yai”.3) The one factor that help improving the tourism of Wat Khanon is the supporting from the government about the facilities managing to make the good view of Wat Khanon’s environment.
การศึกษาวิจัยครั้งนี้มุ่งเน้นศึกษาเรื่องการให้ความหมายและกลยุทธ์การตลาดการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์  กรณีศึกษา วัดขนอน อำเภอโพธาราม จังหวัดราชบุรี มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1.) ศึกษาการให้ความหมายการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์วัดขนอน อำเภอโพธาราม จังหวัดราชบุรี 2.)เพื่อสำรวจรูปแบบกลยุทธ์การตลาดการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ วัดขนอน อำเภอโพธาราม จังหวัดราชบุรี 3.) เพื่อค้นหาแนวทางในการพัฒนาการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ วัดขนอน อำเภอโพธาราม จังหวัดราชุบรี เก็บข้อมูลโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ที่เกี่ยวข้องกับการท่องเที่ยว  หน่วยงานด้านการท่องเที่ยว  นักวิชาการด้านการท่องเที่ยว พระและอาจารย์วัดขนอน  นักท่องเที่ยว จำนวน 17 คน  วิเคราะห์ข้อมูลโดยการตรวจสอบความถูกต้องของข้อมูลแบบสามเส้า  และการวิเคราะห์ข้อมูลแบบเทียบเคียงรูปแบบ ผลการวิจัยพบว่า 1)การให้ความหมายการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ของวัดขนอน หมายถึงการที่นักท่องเที่ยวได้เข้าไปท่องเที่ยวได้เรียนรู้ประสบการณ์จากสถานที่ท่องเที่ยวไม่ใช่การที่นักท่องเที่ยวเข้ามาแล้วผ่านไป  ได้เห็น ได้เรียนรู้การแสดงหนังใหญ่ และการทำตัวหนังใหญ่ 2) กลยุทธ์การตลาดการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์วัดขนอน กลยุทธ์ที่สำคัญที่สุดของวัดขนอนคือตัวผลิตภัณฑ์ หนังใหญ่วัดขนอนมีความเป็นอัตลักษณ์สามารถดึงดูดนักท่องเที่ยวได้เสมอ 3) แนวทางการพัฒนาการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ การที่ภาครัฐ เอกชน หน่วยงานการท่องเที่ยวควรเข้ามามีส่วนร่วมกับชุมชนภายในวัดขนอน ช่วยกันบริหารจัดการร่วมกันเพื่อพัฒนาวัดขนอนต่อไป
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1626
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602329.pdf3.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.