Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1662
Title: SITUATIONS PROBLEMS AND GUIDED DEVELOPMENT SERVICES QUALITY OF ENTREPRENEUR SWISS VALLEY HIP RESORT SUAN PHUNG RATCHABURI
สภาพปัญหาและแนวทางการพัฒนาคุณภาพการให้บริการของผู้ประกอบการ สวิส วัลเลย์ ฮิพ รีสอร์ท อำเภอสวนผึ้ง จังหวัดราชบุรี
Authors: Janjira MALA
จันจิรา มาลา
Pitak Siriwong
พิทักษ์ ศิริวงศ์
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การพัฒนาคุณภาพ
การบริการ
THE QUALITY DEVELOPMENT
SERVICS
Issue Date:  12
Publisher: Silpakorn University
Abstract: A study of situations and guided development services quality of entrepreneur Swiss valley hip resort suan phung ratchaburi aimed to study the problems and develop service quality the Swiss Valley Hip Resort Suan Phung Ratchaburi. This qualitative data was collected from manager, the resort staff and the customers. Upon the research, it was found that, in terms of the hotel’s policies and practices, the staff recruited to work there are well-qualified for their job. Training and development to skill and positive attitude towards work. The research also found some problems and obstacles concerning human resources management of the hotel, planning training effectively as well as negative attitude among the trainees towards the training.
งานวิจัยเรื่องสภาพปัญหาและแนวทางการพัฒนาคุณภาพการให้บริการของผู้ประกอบการ สวิส วัลเลย์ ฮิพ รีสอร์ท อำเภอสวนผึ้ง จังหวัดราชบุรี มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษานโยบายและการปฏิบัติแนวทางการพัฒนาคุณภาพปัญหาและอุปสรรคในแนวทางการให้บริการด้านคุณภาพของการบริการของผู้ประกอบการ สวิส วัลเลย์ ฮิพ รีสอร์ท เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ เก็บข้อมูลจากผู้ให้ข้อมูลหลักคือผู้จัดการของ รีสอร์ทและบุคคลที่ทำหน้าที่ให้บริการและผู้ใช้บริการ ผลการศึกษาพบว่า 1) นโยบายและการปฏิบัติของรีสอร์ทในการตอบสนองความต้องการของผู้ใช้การบริการรีสอร์ทเลือกบุคลากรที่มีความรู้ความสามารถเหมาะกับงานที่มีทัศนคติที่ดี 2) กระบวนการ พัฒนาคุณภาพด้านการบริการเน้นการอบรมที่ต้องการพัฒนาทั้งความรู้ ทักษะและทัศนคติ ที่ดีในการปฏิบัติงานโดยการฝึกอบรม 3) ปัญหาและอุปสรรคในกระบวนการพัฒนาคุณภาพด้านการบริการต้องประสานกับธุรกิจภายนอกและภายใน การฝึกอบรมองค์ความรู้ที่ต้องการความเชี่ยวชาญเฉพาะ ความพร้อมของผู้เข้าอบรม กฎระเบียบรีสอร์ท การวิเคราะห์วางแผนการอย่างมีประสิทธิภาพในการฝึกอบรมบุคลากรที่เข้ารับการพัฒนามีทัศนคติที่ไม่ดีต่อการพัฒนา
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1662
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58602340.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.