Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1666
Title: MODEL AND BUSINESS STRATEGIES OF THE SMES MANUFACTURER FINISHED FURNITURE OF THAILAND MUANG DISTRICT, NAKHON PATHOM
รูปแบบและกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจจำหน่ายเฟอร์นิเจอร์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม(SMEs) ในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม
Authors: Nawapat PASEESAWAS
นวพรรษ ภาษีสวัสดิ์
PITAK SIRIWONG
พิทักษ์ ศิริวงศ์
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: รูปแบบการดำเนินธุรกิจ / กลยุทธ์ทางการตลาด / วิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม
BUSINESS MANAGEMENT PATTERN / MARKETING STRATEGY / SMALL AND MEDIUM ENTERPRISE
Issue Date:  17
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This research has its first emphasis on studying business management patterns including marketing strategies employed by furniture SMEs in Nakorn Pathom, Thailand, and second demonstrating plausible solutions against recurring complexities in this field of business management. Throughout the qualitative phenomenological research approach, the data collection was deductively conducted and the in-depth interviews were held and probed. Aiming for the generalization of the data, the triangulation of data validation was being processed and measured. The study adopts Philip Kotler’s marketing strategy ideas, which suggest, first and foremost, that product uniqueness has widely become more accepted and been exemplified for its various aspects in the field of marketing, be it modernity of design, endurance and worthiness, practicality for consumers, pricing condition as well as the variety of product distribution channels. To be more specific, product uniqueness can also be seen, through these following six pathways, to thrive a bit further and bridge the gap between the consumers and the product itself: providing descriptive punch-lines with photos, constructing any mobile applications that support online transactions, offering tempting and fresh promotions to consumers, providing home-delivery and different genres of payment. Secondly, the furniture SMEs were statistically seen to invest their attention to the sale representatives by advocating them profitable trainings, including offering them friendly and satisfactory working environment. Therefore, it can be implied that the most critical concerns under the business management of the furniture SMEs in Nakorn Pathom were paid to 1) products,2) sales representatives and PRs, 3) employees, and 4) the atmosphere surrounding the work place. Ultimately, three major complexities along with the possible solutions were also identified.The aforementioned obstacles were specified as the financial and bookkeeping problem, the increasing growth of other new business competitors, and the change of staff positions. As the final solutions,business and financial plans must be actively anticipated, offering more prestigious services for the VIP customers as well as preparing the HR documents for job opportunities to be ready when any staff position is about change.
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบและกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจจำหน่ายเฟอร์นิเจอร์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการวิสาหกิจ ขนาดกลางและขนาดย่อม ในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม และศึกษาปัญหา อุปสรรคและแนวทางแก้ไข ในการดำเนินงานธุรกิจจำหน่ายเฟอร์นิเจอร์ โดยใช้วิธีวิจัยเชิงคุณภาพ วิเคราะห์แนวปรากฏการณ์วิทยา เก็บรวบรวมข้อมูลแบบไม่มีส่วนร่วมและสัมภาษณ์เชิงลึก มีการตรวจสอบข้อมูลแบบสามเส้า เพื่อความน่าเชื่อถือของข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ธุรกิจจำหน่ายเฟอร์นิเจอร์สำเร็จรูปของผู้ประกอบการวิสาหกิจ  ขนาดกลางและขนาดย่อม ในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม มีการนำแนวคิดส่วนประสมทางการตลาดของ Philip Kotler มาใช้ในการดำเนินกลยุทธ์การตลาดที่แตกต่างกันไป จะเน้นการจำหน่ายด้านผลิตภัณฑ์ ที่มีเอกลักษณ์เฉพาะตัวที่แตกต่างกันไป ได้แก่ ความทันสมัย ความแข็งแรงคงทน ความสะดวก ในการใช้งานของลูกค้าแต่ละประเภท ด้านราคาขึ้นอยู่กับวัสดุที่ใช้ทำผลิตภัณฑ์ และความยาก ในการผลิตสินค้า ด้านช่องทางการจำหน่ายหลายทาง มีการขายสินค้าหน้าร้าน และส่งรูปภาพพร้อมรายละเอียดสินค้า ผ่านทางแอปพลิเคชั่นบนโทรศัพท์เคลื่อนที่ ด้านส่งเสริมการขาย มีบริการเสนอขายสินค้าถึงบ้าน ลูกค้าสามารถเลือกผ่อนชำระสินค้า ตามความสะดวกของลูกค้า ด้านบุคลากรทางร้านจะให้ความสำคัญเกี่ยวกับบุคลากรฝ่ายขาย เป็นพิเศษ โดยมีการอบรมและพัฒนาอย่างต่อเนื่อง ด้านลักษณะทางกายภาพมีการจัด สภาพแวดล้อมในการทำงาน บรรยากาศร่มรื่น ดูเป็นธรรมชาติ มีแยกหมวดหมู่ของสินค้า ไว้อย่างชัดเจน มีการจัดตกแต่งหน้าร้านตามเทศกาล ด้านกระบวนการทำงานผู้ประกอบการ จะให้ความสำคัญตั้งแต่ลูกค้าเดินเข้ามาในร้าน ปัญหาและอุปสรรค คือ ปัญหาทางด้านการเงินและบัญชี ปัญหาคู่แข่งรายใหม่ ปัญหา การเปลี่ยนแปลงของบุคลากร ข้อเสนอแนะ ควรมีการจัดการวางแผนเงินทุนล่วงหน้า พร้อมกับให้ ความสำคัญกับลูกค้าเดิมที่เคยใช้บริการ และจัดทำใบรับสมัครบุคลากรไว้ในร้าน ป้องกันบุคลากรในร้าน ไม่เพียงพอ
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1666
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58602356.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.