Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1668
Title: | Coperration member behavior using the thongphaphum Cooeration Serviced in Kanchanaburi พฤติกรรมการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ จังหวัดกาญจนบุรี |
Authors: | Bordin KLOMWONG บดินทร์ กล่อมวงศ์ Kreagrit Ampavat เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต Silpakorn University. Management Sciences |
Issue Date: | 17 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | This research is to study the Cooperation member behavior using the thongphaphum cooperation Serviced in Kanchanaburi. The purpose of this research 1) To study the factors that affect a person using the services of the thongphaphum cooperation in Kanchanaburi 2) To study the marketing mix of thongphaphum cooperation in Kanchanaburi. 3) To study the cooperation member behavior using the thongphaphum cooperation Serviced in Kanchanaburi. The sample of this research was 400 members of the thongphaphum cooperative. Use simple sampling. Data were collected by questionnaire was used to collect data. Descriptive statistics analysis, percentages and the chi-square test. The hypothesis is 1) Factors that affect a person using the services of the thongphaphum cooperation in Kanchanaburi consisted of sex, age, membership duration, amount of land in cultivation and income affecting the using the thongphaphum cooperation Serviced in Kanchanaburi. 2) Marketing mix factors include: Product/Service, Price, Place, Promotion, physical, marketing, personnel and processes affecting the using the thongphaphum cooperation serviced in Kanchanaburi.
The research found that analysis of the relationship between personal factors and service behavior of members thongphaphum cooperation in Kanchanaburi. The statistics were tested by the values and (Sig.) found that gender, different ages of members, length of membership, the amount of land planted with rubber and income from rubber affecting the service behavior of cooperative members matching hypothesis. Overall marketing mix factors, including the service, price, place, Marketing promotion, physical, personnel and distribution processes affecting the using the thongphaphum cooperation Serviced in Kanchanaburi. การวิจัยครั้งนี้ เพื่อศึกษา พฤติกรรมการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ จังหวัดกาญจนบุรี โดยมีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านบุคคลที่มีผลต่อการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอทองผาภูมิ จังหวัดกาญจนบุรี 2) เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดของสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอทองผาภูมิ จังหวัดกาญจนบุรี 3) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอทองผาภูมิ จังหวัดกาญจนบุรี กลุ่มตัวอย่างของการวิจัยครั้งนี้ คือ สมาชิกสหกรณ์กองทุนสวนยางพาราทองผาภูมิ จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย เก็บข้อมูล โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล วิเคราะห์สถิติเชิงพรรณนา ค่าร้อยล่ะ และทดสอบสถิติ Chi-square โดยสมมติฐานการวิจัยคือ 1) ปัจจัยส่วนบุคคลของผู้ใช้บริการสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอ ทองผาภูมิ จังหวัด กาญจนบุรี ประกอบไปด้วย เพศ อายุ ระยะเวลาในการเป็นสมาชิก จำนวนพื้นที่ในการเพาะปลูก และรายได้ มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอ ทองผาภูมิ จังหวัด กาญจนบุรี 2) ปัจจัยทางด้านส่วนประสมการตลาด ประกอบด้วย ผลิตภัณฑ์/บริการ ราคา ช่องทางการเข้าใช้บริการ การส่งเสริมการตลาด สภาพกายภาพ บุคลากร และกระบวนการ มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการ สหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอ ทองผาภูมิ จังหวัด กาญจนบุรี ผลการวิจัยพบว่า การวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ จังหวัดกาญจนบุรี โดยใช้สถิติทดสอบด้วยค่า และ (Sig.) พบว่า เพศ, สมาชิกที่มีอายุต่างกัน, ระยะเวลาการเป็นสมาชิก, จำนวนพื้นที่ปลูกยางพารา และรายได้จากยางพารา มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการของสมาชิกสหกรณ์ที่แตกต่าง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ตรงกับสมมติฐานที่ตั้งไว้ โดยภาพรวมปัจจัยทางด้านส่วนประสมการตลาด ได้แก่ ด้านบริการ ด้านราคา ด้านช่องทางการเข้าใช้บริการ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านสภาพกายภาพ ด้านบุคลากร ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีผลต่อพฤติกรรมการใช้บริการสหกรณ์กองทุนสวนยางทองผาภูมิ อำเภอ ทองผาภูมิ จังหวัด กาญจนบุรี |
Description: | Master of Business Administration (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1668 |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
58602360.pdf | 2.59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.