Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1680
Title: Consumer's Behaviors in using Surgery Beauty Parlor Services
พฤติกรรมการใช้บริการสถาบันเสริมความงามด้านศัลยกรรม
Authors: Tivanun TONUM
ทิวานันท์ โตนุ่ม
Kreagrit Ampavat
เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: ศัลยกรรม, ศัลยกรรมเสริมความงาม, พฤติกรรมผู้บริโภค
Sergery Cosmetic Segery Behaviors
Issue Date:  17
Publisher: Silpakorn University
Abstract:  The purposes of this study were to examine Consumer’ Behaviors in using Sergery Beauty Parlor Services. The samples consisted of 400 participants who were customer of cosmetic surgery in beauty parlor service, and the questionnaire was used as an instrument for data collection. Due to data analysis, statistics used  frequency, percentage, mean, and analysis of the correlation coefficient Pearson the processing by SPSS, Summarized of the result as follows.  1. The sample group was female than male. Aged between 26-30 years old, status single, with  graduated in bachelor degree. And most income between 15,001-20,000 baht per month. And most Occupation. 2. For the Behavioral factor in choosing the plastic surgery of the face service one time per year to confidence and personal reason . Knowledge information place for facebook. The majority decided to use it as a place of prominence. By reason is choosing certified quality and result. Before expectation surgery is result perfect. The surgery price is 10,000-20,000 bath. The decide to surgery for 3 months or more. The category was mostly nose. 3. The findings hypothetical test as follows; Sex, age, occupation, income are different of affect to behaviors in using sergery beauty parlor services in different. And status, education are different of affect to behaviors in using sergery beauty parlor services not different. 
    งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้บริการสถาบันเสริมความงามด้านศัลยกรรม จากกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ใช้บริการสถาบันเสริมความงาม 400 คน แล้วนำผลที่ได้มาวิเคราะห์ด้วยสถิติ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และการวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าไคร์สแควร์โดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูป SPPSS ในการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติ โดยสรุปได้ดังนี้ 1. ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ทั้งเพศชายและเพศหญิง มีอายุระหว่าง 26 – 30 ปี สถานะภาพโสด ระดับการศึกษาสูงสุดระดับปริญญาตรีมากที่สุด มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน          15,001 – 20,000 บาท และมีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน 2. พฤติกรรมการใช้บริการศัลยกรรมเสริมความงามใบหน้า พบว่าเคยการเข้ารับบริการสถาบันเสริมความงามด้านศัลยกรรม 1 ครั้งต่อปี เหตุผลในการตัดสินใจทำศัลยกรรมใบหน้า เพื่อสร้างความมั่นใจมากที่สุด มีความต้องการส่วนตัว ในการตัดสินใจทำศัลยกรรม ทราบแหล่งข้อมูลของสถานที่ศัลยกรรมจากเฟสบุ๊ค เลือกสถานที่ในการทำศัลยกรรมจาก คลินิกที่มีชื่อเสียง เลือกสถานที่ในการทำศัลยกรรมจาก คุณภาพ/ผลลัพธ์ที่ได้ มีความคาดหวังก่อนการทำศัลยกรรม คือ ได้รูปแบบตามที่ต้องการ มีค่าใช้จ่ายในการทำศัลยกรรม 10,000-20,000 บาท มีระยะเวลาในการตัดสินใจเลือกทำศัลยกรรม 3 เดือนขึ้นไป โดยส่วนของใบหน้าที่ต้องการทำมากที่สุด คือ จมูก   3. ผลการทดสอบสมมุติฐาน ด้านเพศ อายุ อาชีพ รายได้ต่อเดือน ที่แตกต่างกันมีผลต่อพฤติกรรมในการตัดใช้บริการสถาบันเสริมความงามด้านศัลยกรรมที่แตกต่างกัน และพบว่า สถานภาพ การศึกษาที่แตกต่างกันมีผลต่อพฤติกรรมในการตัดสินใจทำศัลยกรรมบนใบหน้าในสถาบันเสริมความงามด้านศัลยกรรมไม่แตกต่างกัน  
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1680
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58602389.pdf2.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.