Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1695
Title: CONSUMERS BEHAVIOR IN USING GOVERNMENT SAVING BANK SERVICES (BANGLEN BRANCH, NAKHON PATHOM PROVINCE)
พฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม
Authors: Patima LAOKAJORNBOON
ปฏิมา เหล่าขจรบุญ
Kreagrit Ampavat
เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: พฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าธนาคารออมสิน
Consumer behavior in using Government Savings Bank services.
Issue Date:  17
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The research is about consumer behavior in using Government Savings Bank services, Banglen branch, Nakhon Pathom province which has its purposes to study the personal characteristics of customers using the Government Savings Bank, Bangbon branch, Nakhon Pathom province and to study the relationship between personal data and service usage behavior of customers of the Government Savings Bank, Bangbon branch, Nakhon Pathom province. Data were collected from the sample group of 400 clients and analyzed for statistical data. The research instrument used was a questionnaire. The statistical tools  used in this research were frequency, percentage, and chi-square test. The results showed that the respondents were using the service of the Government Savings Bank, Bangbon branch, Nakhon Pathom province. Most of them were female which was 266 clients or 66.5%. Most of them were 51 years old who have a career as a civil servant / state enterprise's employee. The average monthly income is less than or equal to 10,000 baht, which is based on personal factors such as genders, ages, education levels, occupations and monthly income. The study of the relationship between personal data and consumer behavior of GSB in Banglane, Nakhon Pathom province showed that gender, age, education level, occupation and income per month was done to analyse the relationship between personal data and customers' behavior of the Government Savings Bank, Bangbon branch, Nakhon Pathom province. The satistical significance was at the level of 0.05 and the Chi-square test was also used for the statistical analysis.
การศึกษาวิจัยเรื่อง พฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาลักษณะส่วนบุคคลของลูกค้าที่ใช้บริการธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม และเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างข้อมูลส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 ราย แล้วนำมาวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และการทดสอบไคสแควร์ (CHI-SQUARE TEST) ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเข้าใช้บริการธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จำนวน 266 คน คิดเป็นร้อยละ 66.5 โดยส่วนใหญ่มีอายุ 51 ปีขึ้นไป มีระดับการศึกษาในระดับประถมศึกษา มีอาชีพเป็นข้าราชการ/รัฐวิสาหกิจ และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 10,000 บาท ซึ่งมาจากการวิเคราะห์ปัจจัยส่วนบุคคล ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน ส่วนการศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างข้อมูลส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม พบว่า เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน ส่วนใหญ่มีความสัมพันธ์ระหว่างข้อมูลส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการใช้บริการของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยใช้วิธีการวิเคราะห์สถิติการทดสอบไคสแควร์ (CHI-SQUARE TEST)
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/1695
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602314.pdf3.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.