Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSakulrut CHANRANINPROMen
dc.contributorสกุลรัตน์ เจริญอินทร์พรหมth
dc.contributor.advisorSOMPORN RUAMSUKen
dc.contributor.advisorสมพร ร่วมสุขth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2019-08-08T03:25:06Z-
dc.date.available2019-08-08T03:25:06Z-
dc.date.issued12/7/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2241-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were to 1) compare analytical reading ability of matthayomsueksa 2 students before and after using SQP2RS strategy with mind mapping 2) study students’ opinions towards learning management using SQP2RS strategy with mind mapping. The sample was 40 students in matthayomsueksa 2/8 at Rachineeburana school, the Educational Service Area office 9 during the 2nd semester of academic year 2018, selected by simple random sampling. The research instruments were 1) lesson plans, 2) an achievement test, and 3) a questionnaire on the students’ opinions towards leaning management using SQP2RS strategy with mind mapping. The data were analyzed by mean, standard deviation, t-test Dependent Samples and content analysis. The research results were as follows: 1. The analytical reading ability of matthayomsueksa 2 students after using SQP2RS strategy with mind mapping were significantly higher than before using SQP2RS strategy with mind mapping at the .05 level. 2. The students’ overall opinions towards leaning management using SQP2RS strategy with mind mapping were at the high level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถการอ่านเชิงวิเคราะห์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้โดยใช้กลวิธี SQP2RS ร่วมกับ แผนผังความคิด 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ โดยใช้กลวิธี SQP2RS ร่วมกับแผนผังความคิด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้น มัธยมศึกษาปีที่ 2/8 โรงเรียนราชินีบูรณะที่กำลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 40 คน ซึ่งได้มาด้วยวิธีการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ 1) แผนการจัดการเรียนรู้เรื่องการอ่านเชิงวิเคราะห์โดยใช้ กลวิธี SQP2RS ร่วมกับแผนผังความคิด 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการอ่านเชิงวิเคราะห์ เป็นแบบทดสอบแบบปรนัย ชนิดเลือกตอบ 4 ตัวเลือก จำนวน 30 ข้อ 3) แบบสอบถามความคิดเห็น ของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้กลวิธี SQP2RS ร่วมกับแผนผังความคิด การวิเคราะห์ ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent) และการวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถการอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โดยใช้กลวิธี SQP2RS ร่วมกับแผนผังความคิดหลังการจัดการเรียนรู้สูงกว่าก่อนจัดการเรียนรู้อย่างมีนัยสำคัญ ทางสถิติที่ระดับ .05 2. ความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้กลวิธี SQP2RSร่วมกับแผนผังความคิด ในภาพรวมอยู่ในระดับมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการอ่านเชิงวิเคราะห์, กลวิธี SQP2RS, แผนผังความคิดth
dc.subjectANALYTICAL READINGen
dc.subjectSQP2RS STRATEGYen
dc.subjectMIND MAPPINGen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF THE ANALYTICAL READING ABILITY OF MATTHAYOMSUEKSA 2 STUDENTS USING SQP2RS STRATEGY WITH MIND MAPPINGen
dc.titleการพัฒนาความสามารถการอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โดยใช้กลวิธี SQP2RS ร่วมกับแผนผังความคิดth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57255304.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.