Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/230
Title: พัฒนาโปรแกรมเสริมสร้างทักษะการสื่อสารเพื่อการเจรจาเชิงผลได้ ของพนักงานบริหารงานลูกค้า ในอุตสาหกรรมโฆษณา
Other Titles: ACCOUNT EXECUTIVE COMMUNICATION SKILLS DEVELOPMENT PROGRAM: IMPROVING EFFECTIVE NEGOTIATION IN ADVERTISING INDUSTRIES
Authors: คงเพ็ชรดิษฐ์, ชาติชาย
Kongpetdit, Chatichai
Keywords: โปรแกรมเสริมสร้างทักษะ
การสื่อสาร
การเจรจาเชิงผลได้
พนักงานบริหารงานลูกค้า
DEVELOPMENT PROGRAM
COMMUNICATION SKILL
EFFECTIVE NEGOTEATION
ACCOUNT EXECUTIVE
ADVERTISING INDUSTRIES
Issue Date: 4-Aug-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาโปรแกรมเสริมสร้างทักษะการสื่อสารเพื่อการเจรจาเชิงผลได้ของพนักงานบริหารงานลูกค้าในอุตสาหกรรมโฆษณา 2) เปรียบเทียบผลการใช้โปรแกรมเพื่อเสริมสร้างทักษะทางการสื่อสารเพื่อการเจรจาเชิงผลได้ของพนักงานบริหารงานลูกค้าในอุตสาหกรรมโฆษณา ระหว่างกลุ่มควบคุมและกลุ่มทดลอง และ 3) เสนอแนวทางการเสริมสร้างทักษะการสื่อสารเพื่อการเจรจาเชิงผลได้ของพนักงานบริหารงานลูกค้าในอุตสาหกรรมโฆษณา เป็นการวิจัยแบบผสมผสานวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพและการวิจัยเชิงปริมาณ ประกอบด้วย 2 ขั้นตอน คือ 1) การพัฒนาโปรแกรมเสริมสร้างทักษะการสื่อสารเพื่อการเจรจาเชิงผลได้ของพนักงานบริหารงานลูกค้าในอุตสาหกรรมโฆษณา ในขั้นนี้ใช้วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพในการตรวจสอบแนวคิดทฤษฎี การประยุกต์ใช้เทคนิคการวิจัยแบบการวิเคราะห์บทสนทนา และการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้เชี่ยวชาญและผู้ทรงคุณวุฒิจำนวน 11 คน 2) การทดลองใช้โปรแกรมเสริมสร้างทักษะการสื่อสารเพื่อการเจรจาเชิงผลได้ของพนักงานบริหารงานลูกค้าในอุตสาหกรรมโฆษณา โดยกำหนดกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่ม คือ กลุ่มทดลอง และกลุ่มควบคุม จำนวนกลุ่มละ 12 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณในรูปแบบของการวิจัยกึ่งทดลอง ผลวิจัยพบว่าการพัฒนาโปรแกรมเสริมสร้างทักษะการสื่อสารฯ ประกอบด้วย ส่วนที่ 1 ความนำ แนวคิด หลักการ วัตถุประสงค์ และคำชี้แจงเพิ่มเติมของโปรแกรมฯ ส่วนที่ 2 รายละเอียดของโปรแกรมที่ประกอบด้วยภาคทฤษฎี และภาคปฏิบัติที่พัฒนาผ่านกระบวนการเรียนรู้ 2 โมเดลคือ MIND Model และ DSLR Model ผลการประเมินประสิทธิภาพโปรแกรม พบว่าภายหลังการเข้าร่วมโปรแกรมฯ ของกลุ่มทดลองมีคะแนนความรู้และทักษะสูงกว่าก่อนการพัฒนา และมีคะแนนสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 This research objective is to study and compare the result of its program of account executive communication skills development for improving effective negotiation in advertising industries as well as to propose the guideline of account executive communication skill This research was a mixed method methodology of qualitative and quantitative research which consisted of two steps: the 1st step was the development of its program for improving account executives’ communication skills for effective negotiation in advertising industries by integrating conversation analysis and depth interview techniques with qualified specialists and advisors in the number of 11 persons. The 2nd step was the implementation of its program by manipulating 2 sample groups; control group and experimental group in the total number of 12 persons with quasi-experimental research methodology. The research result was comprised of 2 parts; the 1st part was consisted of concepts, principle, the objectives and further clarification of its program and the 2nd part was the details of the program with theories and practices through 2 vital learning; MILD and DSLR models. The result of program appraisal was found that the experimental group who joined the program had more scores of communication skill than prior to taking the program and much more scores than the control group at the 0.01 level significant as well.
Description: 56604901 ; สาขาวิชาการจัดการ -- ชาติชาย คงเพ็ชรดิษฐ์
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/230
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56604901ชาติชาย.pdf39.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.