Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2421
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPraemai KUMDUANGen
dc.contributorแพรไหม คำดวงth
dc.contributor.advisorPatteera Thienpermpoolen
dc.contributor.advisorภัทร์ธีรา เทียนเพิ่มพูลth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2020-01-06T05:53:16Z-
dc.date.available2020-01-06T05:53:16Z-
dc.date.issued29/11/2019
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2421-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of the research were 1) to compare first year students’ grammar learning achievement before and after teaching grammar using constructivism theory 2) to explore the students’ opinions toward teaching grammar using constructivism theory. The samples were first year students in faculty of Engineering and Industrial Technology for 32 persons, using the simple random sampling.  The duration of the experiment was 4 weeks. The instruments consisted of 1) lesson plans; 2) a grammar achievement test and 3) a 5 rating scales questionnaire on opinions toward teaching grammar using constructivism theory. Statistics for data analysis were mean, standard deviation and dependent t-test. The research results were as follows : 1) the students’ grammar learning achievement after teaching using constructivism theory was higher than before students’ studying at the 0.05 level 2) the students’ opinions toward teaching grammar using constructivism theory were at the highest level.en
dc.description.abstractการวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษตามแนวคิดทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ก่อนเรียนและหลังเรียน 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาที่มีต่อการสอนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษตามแนวคิดทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์     กลุ่มตัวอย่างคือนักศึกษาชั้นปีที่ 1 คณะวิศวกรรมศาสตร์และเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยศิลปากร จำนวน 32 คน โดยการสุ่มอย่างง่าย ระยะเวลาที่ใช้ในการทดลอง 4 สัปดาห์ เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนไวยากรณ์ก่อนและหลังเรียน แบบปรนัย 40 ข้อ และ 3) แบบสอบถามความคิดเห็นที่มีต่อการสอนไวยากรณ์ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการทดสอบค่าที (t- test) แบบที่ไม่เป็นอิสระต่อกัน      ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนไวยากรณ์ตามแนวคิดทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ 0.05 2) ความคิดเห็นที่มีต่อการเรียนรู้ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษตามแนวคิดทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ อยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์th
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษth
dc.subjectความคิดเห็นth
dc.subjectนักศึกษาth
dc.subjectCONSTRUCTIVISM THEORYen
dc.subjectGRAMMAR LEARNING ACHIEVEMENTen
dc.subjectOPINIONSen
dc.subjectSTUDENTSen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTEACHING ENGLISH GRAMMAR USING CONSTRUCTIVISM THEORY FOR FIRST YEAR STUDENTS, FACULTY OF ENGINEERING AND INDUSTRIAL TECHNOLOGY, SILPAKORN UNIVERSITYen
dc.titleการสอนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษตามแนวคิดทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์ สำหรับนักศึกษาชั้นปีที่ 1 คณะวิศวกรรมศาสตร์และเทคโนโลยีอุตสาหกรรมมหาวิทยาลัยศิลปากรth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60254312.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.