Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/253
Title: ความเป็นไปได้ในการลงทุนประกอบธุรกิจเสื้อผ้าลายกราฟิกดีไซน์ผ่านระบบอินเทอร์เน็ต
Other Titles: A FEASIBILITY STUDY ON THE INVESTMENT GRAPHIC DESIGN GARMENT VIA THE INTERNET
Authors: บัวชื่น, ปิยวัฒน์
Buachuen, Piyawat
Keywords: ความเป็นไปได้
ระยะเวลาคืนทุน
มูลค่าปัจจุบันสุทธิ
อัตราผลตอบแทนที่แท้จริง
FEASIBILITY
PAYBACK PERIOD
NET PRESENT VALUE
Issue Date: 15-Jul-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อวิเคราะห์องค์ประกอบด้านการตลาด ด้านเทคนิค ด้านการเงิน และด้านการจัดการ เพื่อนำมาประเมินความเป็นไปได้ของโครงการลงทุนประกอบธุรกิจเสื้อผ้าลายกราฟิกดีไซน์ ผ่านระบบอินเทอร์เน็ต ผู้วิจัยใช้ทฤษฎีความเป็นไปได้ในการวิจัยเชิงคุณภาพ และนำข้อมูลตัวเลขมาคำนวณในด้านการเงิน รวมทั้งใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ประชากรทั่วไปใช้งานอินเทอร์เน็ต จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ความนิยมในการซื้อสินค้าประเภทเสื้อผ้ามีการขยายตัวมากขึ้น เมื่อวิเคราะห์ทฤษฎีทางการตลาด ทำให้สามารถกำหนดกลยุทธ์ เพื่อใช้เป็นแนวทางในการดำเนินงานเมื่อมีการลงทุนในโครงการจริง ด้านเทคนิคพบว่าธุรกิจจำหน่ายเสื้อผ้าผ่านระบบอินเทอร์เน็ตนั้นมีความแตกต่างจากธุรกิจเสื้อผ้าทั่วๆไปในหลายด้าน เช่น การเริ่มต้นธุรกิจสามารถทำได้ง่ายกว่า ใช้เงินลงทุนเริ่มแรกต่ำ ไม่มีต้นทุนค่าเช่าสถานที่ ไม่จำเป็นต้องสต็อกสินค้าจำนวนมาก เนื่องจากผู้บริโภคมีการใช้เครือข่ายสังคมออนไลน์หลายรูปแบบ กิจการควรมีช่องทางการนำเสนอสินค้าให้ครอบคลุมทุกเครือข่าย และใช้ประโยชน์จากแต่ละเครือข่ายให้มากที่สุดเพื่อสร้างโอกาสในการขาย โครงการมีระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 1 ปี 50 วัน มูลค่าปัจจุบันสุทธิของเงินที่ได้จากการลงทุน เท่ากับ1,152,936 บาท และอัตราผลตอบแทนที่แท้จริงของโครงการ เท่ากับ 95.55 เปอร์เซ็นต์ ซึ่งเป็นค่าที่ได้จากเงินลงทุนในโครงการทั้งสิ้น 322,200 บาท จากผลการศึกษาทั้งทางด้านการตลาด ด้านเทคนิค ด้านการเงิน ด้านการจัดการ และจาดแบบสอบถาม สามารถสรุปได้ว่า ผู้วิจัยตัดสินใจที่จะลงทุนประกอบธุรกิจเสื้อผ้าลายกราฟิกดีไซน์ ผ่านระบบอินเทอร์เน็ต เนื่องจากให้ผลตอบแทนที่คุมค่าต่อการลงทุน The Objective of this research was to analyze the marketing factors marketing, technical, financial, and management of the graphics design garment business investment via the internet. Theory of Feasibility was used as a tool to study which include marketing, technical, and management of the project in a qualitative side. The numeral outputs were calculated as financial details. A set of questionnaires was used as a tool of quantitative research. A sample of the study was 400 people who generally used the internet. The results of the study revealed that the popularity of buying clothes via the internet increased. When analyzing marketing theory, tactics were applied as the guidelines for the management of the actual investment. The technical factor revealed that a garments business via the internet were very different from the typical garments business in many ways. Such as starting a business can be easier. The initial investments were low, none cost of rental property. Companies should have the opportunity to present products to cover any network. Entrepreneur should have the opportunity to present products to cover any network and leveraging the network to generate the most qualified leads. Payback period of the project would be in 1 year 50 days, net present value from the invested money was 1,152,936 Thai Baht, and internal rate of return was 95.55 percent, which were calculated from the total budget of 322,200 Thai Baht. There were standard controls by setting the efficient procession, the outcome evaluation, and also regulations for procedure. Thus, it could be concluded that the researcher would consider investing in garment business investment via the internet as it would be worth the money invested.
Description: 57602351 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- ปิยวัฒน์ บัวชื่น
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/253
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602351.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.