Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/254
Title: รูปแบบและกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจค้าส่งสินค้าอุปโภคและบริโภค ในเขตอำเภอเมืองสมุทรสาคร จังหวัดสมุทรสาคร
Other Titles: PATTERN AND STRATEGIES FOR CONSUMER GOODS WHOLESALE BUSINESS IN MUANG DISTRICT, SAMUT SAKORN
Authors: ศักดิ์แสงไกล, เวชพิสิฐ
Saksangklai, Wechphisit
Keywords: สินค้าอุปโภคและบริโภค
ค้าส่ง
ค้าปลีกห่วงโซ่คุณค่า
CONSUMER PRODUCTS
WHOLESALE
RETAIL 2 VALUE CHAIN
Issue Date: 15-Jul-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: งานวิจัยครั้งนี้เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษารูปแบบและกลยุทธ์การ ดำเนินธุรกิจค้าส่งสินค้าอุปโภคและบริโภค โดยใช้ห่วงโซ่คุณค่าเป็นต้นแบบในการศึกษาการ ดำเนินธุรกิจ โดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากเอกสาร และการมีส่วนรวมในการทำงาน การสังเกตการณ์ การสัมภาษณ์เชิงลึกจากผู้ประกอบการจำนวน 3 ราย ในเขตอำเภอเมืองสมุทรสาคร ผลการวิจัย พบว่า ห่วงโซ่การดำเนินกิจการ กิจกรรมหลักประกอบด้วยห่วงโซ่อุปทาน คือการจัดหาวัตถุดิบผ่าน สองแหล่ง คือร้านค้าส่งและจากบริษัท ด้านการดำเนินการ คือการบริหารจัดวางสินค้าให้เป็น หมวดหมู่และเพียงพอกับความต้อง พนักงานมีการแบ่งหน้าที่ชัดเจน ด้านการกระจายสินค้า ตัวแทนผู้ผลิตจัดส่งหรือกระจายสินค้าให้ผู้ค้าปลีกรายย่อย ด้านการตลาดใช้กลยุทธ์ราคาที่ต่ำทำเล ที่ตั้งไม่มีคู่แข่ง เน้นความครบวงจรและหลากหลายของสินค้าพนักงานมีความซื่อสัตย์ บริการที่ดี คำพูดคำจาสุภาพอ่อนโยน การให้บริการรวดเร็วจัดส่งสินค้า บริการยก จัดวางสินค้าเข้าที่ให้กับ ลูกค้า ในด้านกิจกรรมเสริมประกอบด้วย คือด้านพัฒนาเทคโนโลยี นำเทคโนโลยีมาช่วยในการค้า ขายด้านบริหารทรัพยากรมนุษย์ ให้ความรู้เกี่ยวกับตัวสินค้ากับพนักงาน ผู้ประกอบมีการวางแผน ธุรกิจในอนาคต การตั้งราคาขายที่เหมาะสม ปัญหา อุปสรรค คือ คู่แข่งการค้า การเก็บสินค้า ทรัพยากรบุคคล การแก้ปัญหาทำได้โดย ต้นทุนต่ำ การใช้เทคโนโลยี ที่สำคัญ คือความซื่อสัตย์ This Qualitative-type research aim to study the pattern and strategies for consumer good wholesale business by using the chain model as a guideline. Date collection included paperbased document, observation and in-depth interviews of three entrepreneurs in Muang district, Samut Sakorn. The chain operations were found to involve in various activities. Two types of sources in the supply chain were the stores and directly from the company. In terms of operation, product placement into categories and sufficient to meet the need. Employees have a clear division of responsibilities. Also, distribution manufacturer representatives, delivery or distribution to retailers. The marketing strategy of low cost. The location has few competitors and variety of products. Employees are honest, good service eloquence providing fast shipping services. The support activities include technology development is using technology to work, the human resource management train the employees to possess sufficient knowledge on merchandise, Entrepreneurs are planned in the future to set the right price. In general, the problems and obstacles of a successful store was the rival trade, store stock and human resource. Solution to such problems will be used low-cost, technology and the honest.
Description: 57602414 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- เวชพิสิฐ ศักดิ์แสงไกล
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/254
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602414.pdf8.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.