Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/265
Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวาจำกัด ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: FACTORS INFLUENCE THE DECISION MAKING ON VITREOUS SANITARY WARE OF CONSUMERS IN BANGKOK
Authors: เที่ยงตรง, จินตนา
Thiengtrong, Jintana
Keywords: ปัจจัยส่วนบุคคล
การตัดสินใจซื้อ
สุขภัณฑ์
PERSONAL FACTORS
INFLUENCE THE DECISION
VITREOUS SANITARY WARE
Issue Date: 20-Apr-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวา จำกัด ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาข้อมูลประชากรของผู้ซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวา จำกัด ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวา จำกัด ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษาปัญหาและความคิดเห็นของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวา จำกัด ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ประชากรในการวิจัยครั้งนี้ คือ กลุ่มผู้บริโภคที่ซื้อหรือเคยซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวา จำกัด ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้วิธีทางสถิติเชิงพรรณนาเพื่อหาความถี่ ค่าร้อยละ, ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานโดยใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ SPSS ผลการวิจัยพบว่ากลุ่มตัวอย่างที่ซื้อสุขภัณฑ์ของ บริษัท คาสวา จำกัด ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุประมาณ 36 – 40 ปี และยังมีสถานภาพโสด นอกจากนี้ส่วนใหญ่มีการศึกษาระดับปริญญาตรี และมีรายได้ครอบครัวโดยเฉลี่ย 20,000 – 30,000 บาทต่อเดือน ผู้บริโภคเหตุผลที่เลือกซื้อสุขภัณฑ์ เนื่องจากตัวผลิตภัณฑ์สวยงามและยี่ห้อเป็นที่ยอมรับ และยังมีความสนใจซื้อชุดโถสุขภัณฑ์แบบนั่งยอง เพื่อนำไปสร้างบ้านใหม่ โดยมักจะปรึกษาเพื่อน / คนรู้จัก ก่อนที่จะทำการซื้อ หรือตัดสินใจซื้อ นอกจากนี้แหล่งที่ผู้บริโภคมักซื้อ คือร้านขายวัสดุก่อสร้างทั่วไป และผู้บริโภคส่วนใหญ่มักจะมีการเตรียมการหรือวางแผนก่อนซื้อจากการหาข้อมูลจาก Website / นิตยสาร / แผ่นพับโฆษณา / พนักงานขาย และยังพบว่า กลุ่มตัวอย่างให้ระดับความสำคัญกับส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมในระดับสูง โดยด้านราคาเหมาะสมกับคุณภาพมีระดับความสำคัญมากที่สุด ในขณะที่การส่งเสริมทางการตลาดมีระดับความสำคัญน้อยที่สุด This research study is to investigate the study of factors which effective to the decision making on Vitreous Sanitary Ware of consumers in Bangkok. The objections of this research are 1) to find out the data from the target population of Decision Making on Vitreous Sanitary Ware of Consumers in Bangkok. 2) To find out Factors which effective to the Decision Making on Vitreous Sanitary Ware of Consumers in Bangkok. 3) Study to the problem and opinion of consumers to the Decision Making on Vitreous Sanitary Ware of Consumers in Bangkok.The study based in survey research using questionnaire to collect the data from the target population 400 people that live in Bangkok. In order to analyze data, both descriptive statistics such as the frequency, the percentage, the mean and the standard deviation. The results from this descriptive statistics suggest that most of the respondents are female and single. The ages are 36-40 years and older with highly education level at bachelor degree. Most of average income between 20,000 – 30,000 baht per month. The reasons of consumers that choosing making on Vitreous Sanitary Ware. Due to beauty products and brand are acceptable and interested in Vitreous Sanitary Ware for built the new house. The most of population always consult with friends or acquaintance before making decision. They voted price factors as the most important while the promotion factors as the less important.
Description: 56602707 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- จินตนา เที่ยงตรง
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/265
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56602707 จินตนา.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.