Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNugool SONGSOMBOONen
dc.contributorนุกูล ส่งสมบูรณ์th
dc.contributor.advisorArnon Punainen
dc.contributor.advisorอนัน ปั้นอินทร์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2020-08-14T02:56:03Z-
dc.date.available2020-08-14T02:56:03Z-
dc.date.issued12/6/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2706-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe Purposes of this research were to: 1) compare of analytical thinking abilities of Matthayomsuksa 3 students before and after the learning using a CIPPA model with an Edmodo learning management system. 2) compare the learning achievement on the economics in daily life of Matthayomsuksa 3 students before and after the learning using a CIPPA model with an Edmodo learning management system 3) study the opinions of Matthayomsuksa 3 students about the learning using a CIPPA model with an Edmodo learning management system. The sample of this research consisted of Matthayomsuksa 3 students studying in the first semester during the academic year 2019 at Joseph Upatham school. using Simple Random Sampling technique with a classroom as a unit of measurement. The research instrument used were: 1) lesson plans with the content of the economics in daily life. 2) an analytical abilities test of 30 items. 3) a learning achievement test of 30 items concerning the economics in daily life. 4) a questionnaire inquiring the opinions of Matthayomsuksa 3 students about the learning using a CIPPA model with an Edmodo learning management system. The collected data were analyzed by percentage (%) Mean (M) Standard Deviation (S.D.) and t - test dependent. The findings were as follows:     1. The analytical thinking abilities of Matthayomsuksa 3 students after learning by a CIPPA model with an Edmodo learning management system were higher than before at the level of .05 significance.     2. The learning achievement on economics in daily life of Matthayomsuksa 3 students after learning by a CIPPA model with an Edmodo learning management system were higher than before at the level of .05 significance.     3. The opinions of Matthayomsuksa 3 students about the learning using a CIPPA model with an Edmodo learning management system inoverall were rated at the high level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ก่อนเรียนและหลังเรียนโดยการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง เศรษฐศาสตร์ในชีวิตประจำวัน ก่อนเรียนและหลังเรียนโดยการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo 3) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่กำลังศึกษาในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2562 โรงเรียนยอแซฟอุปถัมภ์ ได้มาจากการสุ่มแบบง่าย (Simple Random Sampling) โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยสุ่ม  เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ เรื่อง เศรษฐศาสตร์ในชีวิตประจำวัน 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการคิดวิเคราะห์ จำนวน 30 ข้อ 3) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง เศรษฐศาสตร์ในชีวิตประจำวัน จำนวน 30 ข้อ 4) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติค่าร้อยละ (%) ค่าเฉลี่ย (M) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และการทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t - test dependent) ผลการวิจัยพบว่า     1. ความสามารถในการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05     2. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง เศรษฐศาสตร์ในชีวิตประจำวัน ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05     3. ความคิดเห็นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodo โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectความสามารถในการคิดวิเคราะห์th
dc.subjectการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPAth
dc.subjectระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodoth
dc.subjectเศรษฐศาสตร์ในชีวิตประจำวันth
dc.subjectANALYTICAL THINKING ABILITIESen
dc.subjectCIPPA MODELen
dc.subjectAN EDMODO LEARNING MANAGEMENT SYSTEMen
dc.subjectECONOMICS IN DAILY LIFEen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ANALYTICAL THINKING ABILITIES ON THE ECONOMICS IN DAILY LIFE OF MATTHAYOMSUKSA 3 STUDENTS TAUGHT BY CIPPA MODEL WITH AN Edmodo LEARNING MANAGMENT SYSTEMen
dc.titleการพัฒนาความสามารถในการคิดวิเคราะห์ เรื่อง เศรษฐศาสตร์ในชีวิตประจำวัน ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยรูปแบบ CIPPA ร่วมกับระบบการจัดการเรียนรู้ Edmodoth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58262315.pdf10.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.