Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/270
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorมะลิงาม, เนตรชนก-
dc.contributor.authorMalingam, Netchanok-
dc.date.accessioned2017-08-25T16:33:10Z-
dc.date.available2017-08-25T16:33:10Z-
dc.date.issued2559-08-02-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/270-
dc.description57602348 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- เนตรชนก มะลิงามen_US
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 3 ประการ ได้แก่ ประการแรก เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างลักษณะของผู้ประกอบการเลี้ยงสุกรและพฤติกรรมการเลือกซื้อเวชภัณฑ์ยาสัตว์ของผู้เลี้ยงสุกรจังหวัดราชบุรี ประการที่สอง เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมการตลาด (7Cs) ในมุมมองของผู้เลี้ยงสุกรจังหวัดราชบุรี และพฤติกรรมการเลือกซื้อเวชภัณฑ์ยาสัตว์ของผู้เลี้ยงสุกรจังหวัดราชบุรี และประการที่สาม เพื่อศึกษาหาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7Cs) ในมุมมองของลูกค้าต่อแนวคิด สินค้าเกษตร (ปศุสัตว์) ปลอดภัยภายใต้มาตรฐาน“Q” ซึ่งการวิจัยในครั้งนี้ใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้เลี้ยงสุกรพื้นที่จังหวัดราชบุรี จำนวน 181 คน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ ด้วยสถิติไคสแควร์ (2) ที่ระดับความเชื่อมั่น 95% และการถดถอยอย่างง่าย (Simple regression) ผลการวิจัยพบว่า ลักษณะการประกอบธุรกิจส่วนใหญ่เป็นฟาร์มและเป็นผู้เลี้ยงรายอิสระ อำนาจในการสั่งซื้อส่วนใหญ่เป็นเจ้าของกิจการและสั่งซื้อทุกเดือนเพื่อใช้ในกิจการ ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้า มีความสำคัญในระดับมากที่สุดได้แก่ ด้านคุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับความสำเร็จ ในการตอบสนอง และต้นทุนราคา ตามลำดับ ส่วนแนวคิดสินค้าเกษตร (ปศุสัตว์) ปลอดภัยภายใต้มาตรฐาน “Q” พบว่า ลูกค้าให้ความสำคัญระดับมากที่สุดเป็นอันดับแรกต่อ ความตระหนักถึงความสำคัญ ของการดูแลสัตว์ โดยพบว่า ลูกค้าให้ความสำคัญมากที่สุดแก่การเลือกใช้วัคซีนและยาที่มีคุณภาพนอกจากนี้ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ลักษณะของผู้ประกอบการผู้เลี้ยงสุกร จังหวัดราชบุรี และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (7Cs) ในมุมมองของลูกค้า ต่างก็มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีผลต่อการเลือกซื้อเวชภัณฑ์สำหรับสัตว์ของผู้เลี้ยงสุกร จังหวัดราชบุรี และปัจจัยส่วนประสม ทางการตลาด (7Cs) ในมุมมองของลูกค้า ทางด้านคุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับ ต้นทุนราคา การติดต่อสื่อสาร และการดูแลเอาใจใส่ของพนักงานเป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความเข้าใจของลูกค้าถึง แนวคิดมาตรฐานสินค้าเกษตร (ปศุสัตว์) ปลอดภัยภายใต้มาตรฐาน “Q” This research has three objectives, firstly, to study the relationship between the characteristic of entrepreneur swine and behavior choose to buy the animal drug of swine province. Secondly, to study the relationship between the factors of marketing mix (7Cs) in view of customers and the buying behavior of drug of the animal in swine. thirdly, to study the factors of marketing mix (7Cs) on the "Q" products (livestock) safety standards, in view of the customers. In this study, questionnaires were used as a tool to collect data from 181 swine farmers in Ratchaburi province. All data were analyzed by percentage, mean and standard deviation. The hypothesis was tested by chi-square (2 ) at the confidence level 95% and Simple Linear Regression Analysis. The research found that the business is mostly farm and is independent and the power to purchase majority ownership of ventures and order every month to use in business. Marketing mix in view of customers. Are important in most levels include values that the customer will receive. Success in fulfilling and following respectively. The conceptual sections (livestock) agricultural safety standards under the "Q" It found that customers provide the most priority as first ext. Aware of the importance of taking care of the animals. By the customer finds the most important vaccine and drug-use, providing a selection of quality. And the hypothesis test is resulted in the significant difference of the relationship between both swine farm business characteristics and the marketing mix (7Cs) to the buying behavior of animal pharmaceuticals. And the marketing mix (7Cs) In view of the customer, the value customers received, price, and the service from sales representative are the factors influence to customers’ understanding to "Q" products (livestock) safety standards.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าen_US
dc.subjectสินค้าเกษตร(ปศุสัตว์)en_US
dc.subjectปลอดภัยen_US
dc.subjectมาตรฐาน "Q"en_US
dc.subjectMARKETING MIX IN VIEW OF CUSTOMERSen_US
dc.subjectAGRICULTURE (LIVESTOCK)en_US
dc.subjectSAFETYen_US
dc.subjectSTANDARD "Q”en_US
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าที่มีผลต่อการเลือกซื้อเวชภัณฑ์ ยาสัตว์และแนวคิดสินค้าเกษตร (ปศุสัตว์) ปลอดภัยภายใต้มาตรฐาน “Q” ของผู้เลี้ยงสุกรจังหวัดราชบุรีen_US
dc.title.alternativeTHE MARKETING MIX IN THE CUSTOMER'S PERSPECTIVE TO INFLUENCE THE PURCHASE OF PHARMACEUTICAL PRODUCTS AND THE CONCEPT OF ANIMALS (LIVESTOCK) UNDER SAFETY STANDARDS THE "Q" OF SWINE FARMER IN RATCHABURIen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
เนตรชนก.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.