Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2824
Title: Factors Related To The Behavior Of Using Vending Machine Boonterm : Case Study Of Nakhon Pathom Province
ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษา จังหวัดนครปฐม
Authors: Pimnipa KITTIWOOTTHIDUMRONGCHAI
พิมพ์นิภา กิตติวุฒิดำรงชัย
Krisada Pornprapa
กฤษฎา พรประภา
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การใช้บริการ
ปัจจัยที่ส่งผลต่อ
ตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม
Service using
Factors affect
Vending machine Boonterm
Issue Date:  12
Publisher: Silpakorn University
Abstract: Research Factors related to the behavior of using Boonterm top-up A case study of Nakhon Pathom province Its objectives are 1) to study the relationship between personal factors and the behaviors of using Boonterm top-up service machines, 2) study the relationship between attitude factors and the behavior of Boonterm top-up service machines, and 3) study the relationship between Marketing mix factors and Boonterm top-up A case study of Nakhon Pathom province The samples were 400 Boonterm top-up  that live in Nakhon Pathom province, using questionnaires as a tool for data collection. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation. And chi-square statistics The results of the research showed that 1) Most of the samples are female. Under the age of 24, have a bachelor's degree / equivalent Career Student / Student And have an average monthly income between 10,001-15,000 baht 2) Attitude towards the use of Boonterm top-up  A case study of Nakhon Pathom province The researcher found that in the overall sample, the attitude towards the use of Boonterm top-up At a high level The aspect with the highest average value is value, followed by reliability of service providers. 3) Marketing mix factors, usage of Boonterm top-up  A case study of Nakhon Pathom province The researchers found that The samples emphasize the marketing mix factors of Boonterm top-up service at the high level. When separated in each side, it was found that the highest mean was product, followed by efficiency. The lowest mean aspect is Marketing promotion 4) Behavior of using Boonterm top-up  A case study of Nakhon Pathom province The researchers found that Most of the samples used Boon Top Up kiosks once a month and used Top Up. Boonterm to top up mobile phone By topping up in amount of 50 - 100 baht. Hypothesis testing results The researcher found that 1) personal factors in terms of education, occupation and monthly income. There is a relationship with the behavior of using Boonterm top-up  services. A case study of Nakhon Pathom province In terms of frequency of use of services, 2) Attitudes of values ​​are related to the behavior of using Boonterm top-up. A case study of Nakhon Pathom province In terms of frequency used for Boonterm top-up vending machines And reliability relates to the behavior of using Boonterm top-up. A case study of Nakhon Pathom province In terms of the types of services that are used the most often. 3) The marketing mix factors are related to the behavior of using Boonterm top-up. A case study of Nakhon Pathom province Regarding the types of services used the most
การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม 2) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านทัศนคติกับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม และ 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดกับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม โดยกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่เคยใช้บริการตู้เติมเงินบุญเติมที่อาศัยอยู่ในจังหวัดนครปฐม จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติไคสแควร์ ผลการวิจัยพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุต่ำกว่า 24 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี/เทียบเท่า อาชีพนักเรียน/นักศึกษา และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง 10,001-15,000 บาท 2) ทัศนคติต่อการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ผู้วิจัยพบว่าในภาพรวมกลุ่มตัวอย่างมีทัศนคติต่อการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม อยู่ในระดับมาก โดยด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือ ด้านค่านิยม รองลงมาคือ ด้านความน่าเชื่อถือของผู้ให้บริการ 3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ผู้วิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติมอยู่ในระดับมาก เมื่อแยกเป็นรายด้าน พบว่า ด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือ ด้านผลิตภัณฑ์ รองลงมาคือ ด้านประสิทธิภาพ ส่วนด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำสุดคือ ด้านการส่งเสริมการตลาด 4) พฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ผู้วิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มาใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม เดือนละครั้ง ใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติมเพื่อเติมเงินมือถือ โดยเติมเงินจำนวนเงิน 50 – 100 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน ผู้วิจัยพบว่า 1) ปัจจัยส่วนบุคคลด้านระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ด้านความถี่ในการมาใช้บริการ 2) ทัศนคติด้านค่านิยมมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ในด้านความถี่ที่มาใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม และด้านความน่าเชื่อถือมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ในด้านประเภทบริการที่มาใช้บริการบ่อยที่สุด 3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการใช้บริการตู้เติมเงินอัตโนมัติบุญเติม กรณีศึกษาจังหวัดนครปฐม ด้านประเภทบริการที่มาใช้บริการบ่อยที่สุด
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2824
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602317.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.