Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorArisara KONGUDOMSINen
dc.contributorอริสรา คงอุดมสินth
dc.contributor.advisorNATHAPAT APHIWATPISANen
dc.contributor.advisorณัฐพัชร์ อภิวัฒน์ไพศาลth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2020-08-14T04:51:37Z-
dc.date.available2020-08-14T04:51:37Z-
dc.date.issued12/6/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2826-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe objective of this study is to study factors on demography, marketing mix and perception that affecting the decision making on credit card usage of civil servants and government personnel in the Bangkok Metropolitan Region. There are 400 samples and questionnaire is a studying tools. Statistics in data analysis are frequency, percentage, average, standard deviation, T-test statistic, Analysis of Variance (ANOVA), factor analysis and Multiple Regression Analysis. Statistically significant is at 0.05 level. It found that 1) Majority respondents are single female age between 25-35 year old, holding bachelor degree, employ in ministries as teacher or professor, average monthly income between 15,000-25,000 baht and average monthly spending between 15,000-25,000 baht 2) Majority respondents hold credit card issued by KrungThai Bank Public Company Limited and mostly using credit card issued by KrungThai Bank Public Company Limited average 1-2 times weekly. Respondents hold only 1 credit card for 3-5 years with an average spending less than 5,000 baht per month. Purpose of holding credit card is to pay goods and services and mostly spending exactly on that purpose. Credit card holders wish the card issuer having a corporate market with food and beverage business. The most preferable reward from credit card is to credit one time full amount cash refund through application (Internet Banking). Card holders realize that owning credit card benefit to pay goods and services by installments. The most impression in holding credit card is point collecting for rewards whereas highly late charge on debt collecting is highly unimpressive. 3) Demography factor on level of education found that working section, position and monthly average income influence on holding card of the target group. 4) Factor on product and distribution channel, promotion, personal and perception have an influence to hold a card by civil servants and government personnel in the Bangkok Metropolitan Region.en
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านลักษณะทางประชากรศาสตร์ ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด และปัจจัยด้านการรับรู้ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของข้าราชการและบุคลากรภาครัฐในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยศึกษาจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติ T-test การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การวิเคราะห์องค์ประกอบ และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ระดับนัยสำคัญที่ 0.05 ซึ่งผลการวิจัยพบว่า 1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 25 – 35 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี ปฏิบัติงานราชการในสังกัดกระทรวง ประกอบอาชีพครูหรืออาจารย์ ดำรงตำแหน่งข้าราชการ มีรายได้เฉลี่ย 15,000 – 25,000 บาทต่อเดือน และมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ย 15,000 – 25,000 บาทต่อเดือน 2) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ถือครองบัตรเครดิตและใช้บัตรเครดิตของธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) มากที่สุด โดยใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิตเฉลี่ย 1 – 2 ครั้งต่อสัปดาห์ มีบัตรเครดิตที่ถือครองจำนวน 1 ใบ ระยะเวลาในการถือครองประมาณ 3 – 5 ปี มูลค่าในการใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิตเฉลี่ยต่ำกว่า 5,000 บาทต่อเดือน วัตถุประสงค์ในการใช้บัตรเครดิตคือเพื่อชำระค่าสินค้าหรือบริการ และใช้บัตรเครดิตเพื่อชำระค่าสินค้าหรือบริการมากที่สุด ต้องการให้บัตรเครดิตทำการตลาดร่วมกับธุรกิจอาหารและเครื่องดื่ม เมื่อสมัครบัตรเครดิตของสมนาคุณที่ชื่นชอบมากที่สุดคือการได้รับเครดิตเงินคืน จ่ายชำระคืนเงินค่าบัตรเครดิตแบบครั้งเดียวเต็มจำนวน โดยชำระคืนเงินค่าบัตรเครดิตผ่านแอพลิเคชั่น รับรู้ว่าการใช้บัตรเครดิตก่อให้เกิดประโยชน์ในการได้รับสิทธิผ่อนชำระค่าสินค้าหรือบริการ สิ่งที่ประทับใจในการใช้บัตรเครดิตคือการได้รับแต้มสะสมเพื่อแลกของรางวัล และสิ่งที่ไม่ประทับใจคืออัตราค่าธรรมเนียมในการติดตามทวงถามหนี้ค่อนข้างสูง 3) ปัจจัยประชากรศาสตร์ด้านระดับการศึกษา สังกัดหน่วยงานราชการ ประเภทตำแหน่งงาน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของข้าราชการและบุคลากรภาครัฐในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และ 4) ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์และการจัดจำหน่าย ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยด้านบุคคล และปัจจัยด้านการรับรู้มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของข้าราชการและบุคลากรภาครัฐในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectบัตรเครดิตth
dc.subjectข้าราชการและบุคลากรภาครัฐth
dc.subjectCredit carden
dc.subjectcivil servants and government personnelen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFactors affecting the decision making on credit card usage of civil servants and government personnel in the Bangkok Metropolitan Regionen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บัตรเครดิตของข้าราชการและบุคลากรภาครัฐในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602328.pdf3.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.