Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2847
Title: The development of business models for medium and small hotels in the city. Nakhon Pathom To prepare for the tournament in Thailand 4.0.
การพัฒนาโมเดลธุรกิจโรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม เพื่อเตรียมความพร้อมต่อการแข่งขันในยุคประเทศไทย 4.0
Authors: Pornkamon MUEANCHANCHOEI
พรกมล เหมือนจันทร์เชย
MANASSINEE BOONMEESRISA-NGA
มนัสสินี บุญมีศรีสง่า
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การพัฒนาโมเดล 4.0
โรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็ก
รูปแบบการบริหารจัดการ
Tournament in Thailand 4.0
Medium and small hotels
Management
Issue Date:  10
Publisher: Silpakorn University
Abstract:             The purpose of this research is 1.) to study the preparation of small and medium hotel business operators in Mueang District. Nakhon Pathom Province To prepare to compete in Thailand 4.0 2.) To study the management style of small and medium-sized hotel business operators in Mueang District Nakhon Pathom Province To prepare to compete in Thailand 4.0 3.) to study the guidelines for quality development of small and medium-sized hotels in Mueang District Nakhon Pathom Province To prepare to compete in Thailand 4.0             This research is a study. Development of medium and small size hotel business model in Mueang District Nakhon Pathom Province To prepare to compete in Thailand 4.0 era as a qualitative research The sample group used in the study was 14 entrepreneurs or entrepreneurs' representatives by using in-depth interviews to collect data.              The result of the research shows that Entrepreneurs or representatives of small and medium-sized hotel operators are encouraging employees to have skills training to prepare them, such as English communication skills. Technology skills. Including good service skills or anticipated services, and brainstorming is used to adjust attitudes and reduce arguments in the workplace of the operational staff. Focusing on brainstorming from employees by using suggestions from users or problems encountered during the operation to adjust the strategic plan or operational guidelines to reduce errors in the work as much as possible. There will be at least an average of 1 meeting per month for the improvement of the work system at all times. And give importance And attach importance to staff development and training The staff will be trained in various skills needed with employees in every position  and attach importance to staff development and training The staff will be trained in various skills needed with employees in every position. And training for new employees about 1 month for employees to learn about work and brainstorming an average once a month to discuss problems Bug and hotel criticism and emphasizing career development, Attitude, CSR, Transparency and Evaluation.
          การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์  1.) เพื่อศึกษาการเตรียมความพร้อมของผู้ประกอบการธุรกิจโรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม เพื่อเตรียมความพร้อมต่อการแข่งขันในยุคประเทศไทย 4.0 2.) เพื่อศึกษารูปแบบการบริหารงานของผู้ประกอบการธุรกิจโรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็กในในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม เพื่อเตรียมความพร้อมต่อการแข่งขันในยุคประเทศไทย 4.0 3.) เพื่อศึกษาถึงแนวทางการพัฒนาคุณภาพของโรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม เพื่อเตรียมความพร้อมต่อการแข่งขันในยุคประเทศไทย 4.0           การวิจัยครั้งนี้เป็นการศึกษา การพัฒนาโมเดลธุรกิจโรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม เพื่อเตรียมความพร้อมต่อการแข่งขันในยุคประเทศไทย 4.0 เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้ประกอบการหรือตัวแทนผู้ประกอบการ จำนวน 14 ท่าน โดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกในการเก็บรวบรวมข้อมูล           ผลการวิจัยพบว่า ผู้ประกอบการหรือตัวแทนผู้ประกอบการโรงแรมขนาดกลางและขนาดเล็กมีการส่งเสริมพนักงานให้มีการฝึกอบรมทักษะด้านต่างๆเพื่อเตรียมความพร้อม เช่น ทักษะด้านการสื่อสารภาษาอังกฤษ ทักษะด้านเทคโนโลยี รวมถึงทักษะด้านการบริการที่ดีหรือการบริการแบบเกิดความคาดหมายและมีการระดมความคิดเห็นเพื่อปรับทัศนคติและลดข้อโต้แย้งในการทำงานของพนักงานชั้นปฏิบัติการ โดยนำข้อเสนอแนะจากผู้ใช้บริการหรือปัญหาที่เจอในระหว่างปฏิบัติงานมาใช้ในการปรับแผนกลยุทธ์หรือแนวทางการปฏิบัติงานเพื่อลดข้อผิดพลาดในการทำงานให้ได้มากที่สุด โดยจะมีการประชุมการทำงานอย่างน้อยเฉลี่ยเดือนละ 1 ครั้ง เพื่อให้เกิดการปรับปรุงบระบบการทำงานตลอดเวลา และเน้นย้ำถึงการพัฒนาทางอาชีพ (Career Development) ทัศนคติในการทำงาน (Attitude) ความรับผิดชอบต่อสังคม (CSR) ความโปร่งใส (Transparency) และมีการประเมินผลการปฏิบัติงาน (Evaluation)
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2847
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60602324.pdf3.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.