Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2854
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPremrudee CHAIRUNGRUANGSINen
dc.contributorเปรมฤดี ชัยรุ่งเรืองสินth
dc.contributor.advisorChisnupong Sirichodnisakornen
dc.contributor.advisorชิษณุพงศ์ ศิริโชตินิศากรth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Management Sciencesen
dc.date.accessioned2020-08-14T04:51:41Z-
dc.date.available2020-08-14T04:51:41Z-
dc.date.issued12/6/2020
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2854-
dc.descriptionMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)th
dc.description.abstractThe Objective of this study was to study the marketing strategies of Thai restaurant business with Michelin star level. The guidelines of developing a Michelin-starred Thai restaurant business with concern to Gastronomic Tourism and study behavior of Chinese tourists. This study applied qualitative approach, survey method, data analysis in grounded theory studies. Key informants are Thai restaurant operators with Michelin star level from 8 restaurants 9 people, 1 representative from the government, 2 representatives from private company and 30 Chinese tourists who dined in Thai restaurants with Michelin star with a total of 42 people. The tool was an in-depth interview form by using data analysis method. Descriptive compilation indicated that:- 1) The needs and behavior of Chinese tourists towards Thai restaurant with Michelin star level found that Chinese tourists like humility, cheerfulness and the speed of service. As for the behavior of Chinese tourists, it was found that they like the taste of food and freshness. Other than that, the menu should have food images also should increase more payment methods in response to the behavior of Chinese tourists and must make them feel worth a money and price does not affect their decision if the service and food quality were value for money. 2) Marketing Strategies of Thai restaurant business in Michelin star level to meet their behavior and needs of Chinese tourists is to use the Service Mix of Marketing Strategies or 8P’s in order to develop the Thai food restaurant business and maintain the standard of Michelin star restaurant level which are Product Strategy, Price Strategy, Place Strategy, Promotion Strategy, Process Strategy, Productivity and Quality Strategy, People Strategy and Physical Evidence Strategy.en
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรม ความต้องการของนักท่องเที่ยวจีนและกลยุทธ์ทางการตลาดของผู้ประกอบการและแนวทางในการพัฒนาธุรกิจร้านอาหารไทยระดับมิชลินสตาร์ เพื่อการท่องเที่ยวเชิงอาหาร สำหรับนักท่องเที่ยวจีน โดยเป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพใช้ทฤษฎีฐานรากเป็นเครื่องมือในการศึกษาปรากฏการณ์ทางสังคมและประสบการณ์โดยตรงของผู้ให้ข้อมูลหลัก โดยให้เล่าเรื่องที่ตัวเองมีประสบการณ์มา มุ่งทำความเข้าใจสถานการณ์ที่ได้ประสบ มีการใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกเป็นเครื่องมือหลัก โดยทำการศึกษาตัวแทนผู้ประกอบการร้านอาหารไทย ระดับมิชลินสตาร์จาก 8 ร้าน จำนวน 9 คน ตัวแทนจากภาครัฐ 1 คน ตัวแทนจากบริษัทเอกชน 2 คน และนักท่องเที่ยวจีนที่มาใช้บริการร้านอาหารไทย ระดับมิชลินสตาร์จำนวน 30 คน รวมทั้งสิ้นจำนวน 42 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสัมภาษณ์ โดยนำข้อมูลมาวิเคราะห์ เรียบเรียงเชิงพรรณนา ผลการศึกษาพบว่า 1) ความต้องการ และพฤติกรรมของนักท่องเที่ยวจีนชอบความอ่อนน้อม ความยิ้มแย้มแจ่มใจ และความรวดเร็วในการให้บริการ มีความชื่นชอบรสชาติของอาหารและความสดใหม่ อาหารที่มีอุณหภูมิที่เหมาะสม นอกจากนั้น เมนูควรมีรูปภาพประกอบและควรเพิ่มช่องทางในการชำระเงินให้หลากหลายขึ้น และควรทำให้นักท่องเที่ยวจีนรู้สึกถึงความคุ้มค่า ราคานั้นไม่ค่อยส่งผลต่อการตัดสินใจมากนัก หากบริการที่ได้รับนั้นคุ้มค่า คุ้มราคากับเงินที่จ่ายไป  2) กลยุทธ์ทางการตลาดของผู้ประกอบการธุรกิจร้านอาหารไทย คือใช้กลยุทธ์ทางการตลาดด้านส่วนประสมทางการตลาดของการบริการ มาเป็นกลยุทธ์ในการพัฒนาธุรกิจอาหารไทยของตนให้ได้มาตรฐานจากมิชลินสตาร์ ดังนี้ กลยุทธ์ด้านผลิตภัณฑ์ กลยุทธ์ด้านราคา กลยุทธ์ด้านการจัดจำหน่าย กลยุทธ์ด้านการส่งเสริมการตลาด กลยุทธ์ด้านกระบวนการ กลยุทธ์ด้านประสิทธิภาพและคุณภาพ กลยุทธ์ด้านคน และกลยุทธ์ด้านกายภาพ   th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectร้านอาหารไทยมิชลินสตาร์, พฤติกรรมนักท่องเที่ยวจีน, กลยุทธ์ทางการตลาดth
dc.subjectThai Michelin Starred Restaurant Chinese Tourist Behavior Marketing Strategiesen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMarketing Strategies of the Thai Restaurant Business with Michelin Star for Chinese Tourists in Gastronomic Tourism en
dc.titleกลยุทธ์ทางการตลาดของธุรกิจร้านอาหารไทย ระดับมิชลินสตาร์ เพื่อการท่องเที่ยวเชิงอาหาร สำหรับนักท่องเที่ยวจีนth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60602707.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.