Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3001
Title: | Educational Approaches of Santi Asoke Buddhist Organization in The Digital World การจัดการศึกษาของสันติอโศกในโลกดิจิทัล |
Authors: | Kitipong SAEJIAW กิติพงษ์ แซ่เจียว Pattarapon Maharkan ภัทรพล มหาขันธ์ Silpakorn University. Education |
Keywords: | การจัดการศึกษา สันติอโศก โลกดิจิทัล Educational Approaches Santi Asoke Buddhist Organization The Digital World |
Issue Date: | 18 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | The purposes of this study were 1) to study the problems of Educational Approaches of Santi Asoke 2) to study the direction of Educational Approaches of Santi Asoke Buddhist Organization In The Digital World. The study was a qualitative research. The researcher studied from population which were 20 people of confederate Educational Approaches of Santi Asoke Buddhist Organization. They was selected by key informants the instrument for collecting data was in-depth interviews, Analysis data by Descriptive content analysis methods. The research results were found as follows;
1. Santi Asoke Buddhist Organization have Educational Approaches by lifelong Education for all members, including but not limited to genders ,all ages and The general public. Believe in human’ Potential. Human can develop knowledge, able, attitude for made Better life. Ultimate purpose in life is to enter delivered from suffering. That determine to an cha of suffering by using Formal Education, Non-Formal Education and Informal Education. However the impact digital transformation in having on today’ society and lifestyles. Santi Asoke Buddhist Organization have our philosophy, beliefs, ideas and goals that remain unchanged which the learning styles of education management For everyone could be adapted to be suited with the era of the digital world.
2. The direction of Educational Approaches of Santi Asoke Buddhist Organization In The Digital World is 1) Awareness of Education 2) Access 3) Awareness of Digital 4) Digital literacy 5) Self-direct Learning 6) Opportunity 7) Knowledge Management 8) Environment Learning 9) Development Facilitator. การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาสภาพและปัญหาการจัดการศึกษาของสันติอโศก 2) เพื่อศึกษาทิศทางการจัดการศึกษาของสันติอโศกในโลกดิจิทัล เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ประกอบด้วยแนวคิดการศึกษาตลอดชีวิต, การจัดการศึกษาของสันติอโศกและโลกดิจิทัล ซึ่งผู้วิจัยได้ทำการศึกษาจากกลุ่มประชากร คือ ผู้เกี่ยวข้องกับการจัดการศึกษาของสันติอโศก จำนวน 20 คน ใช้วิธีการคัดเลือกแบบเฉพาะเจาะจง โดยการสัมภาษณ์เชิงลึก ด้วยการใช้แบบสัมภาษณ์และแบบสังเกตุเป็นเครื่องมือในการวิจัยและทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยการวิเคราะห์เนื้อหาแล้วเขียนบรรยายเชิงพรรณนา ผลการวิจัยพบว่า 1. สภาพการจัดการศึกษาของสันติอโศกมีการจัดการศึกษาตลอดชีวิต แก่สมาชิกทุกเพศทุกวัยตั้งแต่เด็กเยาวชน ผู้ใหญ่ ผู้สูงวัยและประชาชนทั่วไปที่สนใจ สันติอโศกเชื่อว่ามนุษย์นั้นเป็นผู้มีศักยภาพที่จะพัฒนาตนเองทั้งความรู้ความสามารถทัศนคติ นำไปสู่การประพฤติปฏิบัติชีวิตตนให้ดีขึ้น โดยมีเป้าหมายสูงสุดเพื่อให้เป็นผู้ที่พ้นทุกข์จากกิเลส ให้เป็นผู้รู้เท่าทันโลกและเป็นผู้อนุเคราะห์ช่วยเหลือผู้อื่นและสังคมได้ โดยใช้รูปแบบการจัดการศึกษาทั้งการศึกษาในระบบ การศึกษานอกระบบและการศึกษาตามอัธยาศัยควบคู่ผสมผสานกัน แม้ว่าปัจจุบันโลกดิจิทัลเข้ามามีอิทธิพลต่อชีวิตและวิถีการดำเนินชีวิต สันติอโศกยังคงมีปรัชญาความเชื่อ แนวคิด เป้าหมาย ที่ไม่เปลี่ยนแปลงไปจากเดิม หากแต่มีการปรับเปลี่ยนรูปแบบการเรียนรู้ในการจัดการศึกษาสำหรับสมาชิกและประชาชนผู้สนใจให้เหมาะกับยุคสมัยของโลกดิจิทัลบางในบ้างประเด็น 2. ทิศทางการจัดการศึกษาของสันติอโศกในโลกดิจิทัล ได้แก่ 1. การตระหนักถึงความสำคัญของการศึกษา 2) เพิ่มปัจจัยการเข้าถึงเทคโนโลยีดิจิทัล 3) ตระหนักถึงความจำเป็นการในใช้ดิจิทัล 4) พัฒนาการรู้เท่าทันดิจิทัล 5) การเรียนรู้ด้วยการชี้นำตนเอง 6) สร้างโอกาสส่งเสริมผู้เรียนให้เป็นผู้สร้างสรรค์ 7) การจัดองค์ความรู้ 8) พัฒนาสภาพแวดล้อมในการเรียนรู้ 9) พัฒนาผู้อำนวยการเรียนรู้ |
Description: | Doctor of Education (Ed.D.) ศึกษาศาสตรดุษฎีบัณฑิต (ศษ.ด.) |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3001 |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
58251801.pdf | 3.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.