Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3076
Title: Service Quality from Consumer’s Point of View Towards The Science Glassware Business (Case Study : NK Laboratory (Thailand) CO., LTD)
คุณภาพการให้บริการในมุมมองของผู้บริโภคที่มีต่อธุรกิจเครื่องแก้ววิทยาศาสตร์ กรณีศึกษา บริษัท เอ็น เค แลบอราทอรี (ประเทศไทย) จำกัด
Authors: Wilasinee CHONGKOLPHUET
วิลาสินี จงกลพืช
MANASSINEE BOONMEESRISA-NGA
มนัสสินี บุญมีศรีสง่า
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การบริการ
เครื่องแก้ววิทยาศาสตร์
การตัดสินใจซื้อ
service
scientific glassware
purchasing decisions
Issue Date:  18
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The purpose of this research is 1) to analyze the service quality from the consumer perspective that affect the purchasing decision of scientific glassware, a case study of NK Laboratory (Thailand) Co., Ltd. It is a quantitative research. A questionnaire was used to collect data from a target group of 400 people. The statistics used for data analysis were frequency distribution, percentage, mean, standard deviation. From the sample survey Who are 400 customers who use products and services of NK Laboratory (Thailand) Co., Ltd. It was found that most of the sample were female. The average age is 20-30 years with a doctorate degree Most of the sample groups were teachers / educational personnel Average monthly income 15,000 - 30,000 baht. The results of the hypothesis testing revealed that the quality of service from the consumer perspective on the scientific glassware business Case Study of NK Laboratory (Thailand) Co., Ltd. It was found that the tangibles, the customer response Responsiveness of customer confidence (Assurance) and knowledge and understanding of customers (Empathy) affect the decision to buy scientific glassware of NK Laboratory (Thailand) Co., Ltd. 94% was statistically significant at the 0.05 level. Suggestions for further research 1. Should study the strengths, weaknesses, opportunities and obstacles of the scientific glassware business. To develop the market in the future 2. The parameters of satisfaction and responses of science glassware service users should be studied of NK Laboratories (Thailand) Co., Ltd.
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อวิเคราะห์คุณภาพการให้บริการในมุมมองของผู้บริโภค ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องแก้ววิทยาศาสตร์ กรณีศึกษา บริษัท เอ็น เค แลบอราทอรี (ประเทศไทย) จำกัด เป็นการวิจัยแบบปริมาณ ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มเป้าหมายจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน จากการสำรวจกลุ่มตัวอย่าง ซึ่งเป็นลูกค้าที่ใช้ผลิตภัณฑ์และบริการของบริษัท เอ็น เค แลบอราทอรี (ประเทศไทย) จำกัด จำนวน 400 คน พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุเฉลี่ยอยู่ที่ 20 – 30 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาเอก ส่วนใหญ่กลุ่มตัวอย่างมีอาชีพ อาจารย์ / บุคลากรทางการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 - 30,000  บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการในมุมมองของผู้บริโภคที่มีต่อธุรกิจเครื่องแก้ววิทยาศาสตร์ กรณีศึกษาบริษัท เอ็น เค แลบอราทอรี (ประเทศไทย) จำกัด พบว่า ด้านความเป็นรูปธรรมของบริการ (Tangibles) ด้านการตอบสนองต่อลูกค้า (Responsiveness) ด้านการให้ความเชื่อมั่นต่อลูกค้า (Assurance) และด้านการรู้จักและเข้าใจลูกค้า (Empathy) ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องแก้ววิทยาศาสตร์ ของบริษัท เอ็น เค แลบอราทอรี (ประเทศไทย) จำกัด ร้อยละ 94  อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ข้อเสนอแนะสำหรับการวิจัยครั้งต่อไป 1. ควรทำการศึกษาจุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส อุปสรรค ของธุรกิจเครื่องแก้ววิทยาศาสตร์ เพื่อพัฒนาการตลาดในอนาคตต่อไป 2. ควรทำการศึกษาตัวแปรเกี่ยวกับความพึงพอใจและการตอบสนองของผู้ใช้บริการเครื่องแก้ววิทยาศาสตร์ของบริษัท เอ็น เค แลบอราทอรี (ประเทศไทย) จำกัด
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3076
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61606306.pdf3.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.