Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3174
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTanatcha NARATTOen
dc.contributorธนัชชา นารัตน์โทth
dc.contributor.advisorTHANA CHIRAPIWATen
dc.contributor.advisorธนะ จีระพิวัฒน์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Architectureen
dc.date.accessioned2021-07-09T09:46:38Z-
dc.date.available2021-07-09T09:46:38Z-
dc.date.issued18/6/2021
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3174-
dc.descriptionMaster of Urban and Environmental Planning (M.U.E.P)en
dc.descriptionการวางแผนชุมชนเมืองและสภาพแวดล้อมมหาบัณฑิต (ผ.ม.)th
dc.description.abstract     The objectives of this research are to: study and compare the principles of bicycle route design and planning in Thailand and other countries; survey of behaviors and needs of users in oder to assess factors and level of success of bike paths; and suggest ways of improving the network of bike paths and connecting bike paths to public transits in Sathorn Road, Klong Phai Singto community and Pradit Manutham Road areas.       This research conducted a survey of 50 sampled population in each study area to find out their types, behaviors and needs for bicycle routes. The analysis shows that the sampled population used these bicycle routes for different purposes such as to connect to other communities, parks, offices, and schools. Some used bicycles for exercising and sightseeing. The physical attributes of the bicycle paths that sampled population need are width of bike path, resting spots, and well-connected bike network. Moreover, the improvements these bike paths need for better success are expanded network of bike paths to connect communities to essential urban amenities and design for safe environment for bicycle users.en
dc.description.abstract       การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาทฤษฎีการออกแบบเส้นทางจักรยานที่เป็นสากลเปรียบเทียบกับการออกแบบเส้นทางจักรยานกรณีศึกษาและศึกษาพฤติกรรม และลักษณะการใช้งานของผู้ใช้งานการสัญจรด้วยจักรยาน และความต้องการของประชาชนในย่านพื้นที่การศึกษาประกอบด้วย ย่านสาทร ย่านคลองไผ่สิงโต และย่านประดิษฐ์มนูธรรมในการสัญจรด้วยจักรยาน เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยด้านกายภาพ พฤติกรรมและความต้องการของผู้ใช้เส้นทางที่มีผลต่อความสำเร็จของเส้นทางจักรยานในย่านเมืองที่นำไปสู่การเสนอแนะแนวทางการปรับปรุงและการเชื่อมต่อเส้นทาง เพื่อการสัญจรด้วยจักรยานและการเปลี่ยนถ่ายไปยังโครงข่ายการสัญจรด้วยการขนส่งสาธารณะอื่นๆ        การศึกษาได้จัดทำแบบสอบถามกลุ่มตัวอย่างทั้ง 3 ย่าน จำนวน 50 คนในแต่ละย่าน เพื่อสำรวจประเภทผู้ใช้งานและพฤติกรรมการใช้งานเส้นทางจักรยานและความต้องการต่อเส้นทางจักรยานในแต่ละพื้นที่ ผลการวิเคราะห์ข้อมูลจากแบบสอบถาม พบว่า เส้นทางทางจักรยานที่มีลักษณะแตกต่างกันในบริเวณย่านที่แตกต่างกัน สัมพันธ์กับความแตกต่างของพฤติกรรมการจักรยานเพื่อเดินทางเชื่อมต่อชุมชน ไปสวนสาธารณะ ไปทำงาน/โรงเรียน ออกกำลังกายและการท่องเที่ยวพักผ่อน ลักษณะเส้นทางจักรยานที่กลุ่มตัวอย่างในกับย่านต้องการ คือ ขนาดความกว้างของเส้นทาง จุดจอดพัก และโครงข่ายเส้นทาง โดยปัจจัยที่เป็นอุปสรรคต่อความสำเร็จของเส้นทางจักรยานกรณีศึกษา คือ เส้นทางจักรยานในพื้นที่ศึกษายังขาดการเชื่อมโยงระหว่างชุมชนและจุดหมาย และการออกแบบเส้นทางยังขาดด้านความปลอดภัยที่จะส่งเสริมให้คนใช้จักรยานth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectเปรียบเทียบเส้นทางจักรยาน / เส้นทางจักรยานในเมืองth
dc.subjectCompare the bike routes / City bike pathen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleSUCCESS FACTORS FOR BICYCLE ROUTES: THREE CASE STUDIES OF BICYCLE ROUTES IN BANGKOK.en
dc.titleปัจจัยที่เป็นอุปสรรคต่อความสำเร็จของเส้นทางจักรยาน กรณีเปรียบเทียบเส้นทางจักรยาน 3 เส้นทางในกรุงเทพมหานครth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:Architecture

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59058303.pdf22.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.