Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3293
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorThaweesin NAIJITen
dc.contributorทวีศิลป์ ในจิตth
dc.contributor.advisorSuneeta Kositchaivaten
dc.contributor.advisorสุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์th
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2021-07-20T04:31:15Z-
dc.date.available2021-07-20T04:31:15Z-
dc.date.issued2/7/2021
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3293-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThis is a pre-experimental research using one-group pretest-posttest design. The objectives were to: 1) compare the eleventh grade students’ English presentation skills before and after using Project-based Learning, and 2) survey the eleventh grade students’ satisfactions with Project-based Learning. The sample consisted of 27 of the eleventh grade students, room seven, English-Mathematics program, Kanaratbamrungpathumthani School, the second semester of the academic year 2020. The research instruments were 1) Project-based Learning lesson plans 2) pre-test and post-test of English presentation skills 3) criteria for the evaluation of English presentation skills, and 4) a questionnaire to survey the satisfactions toward Project-based Learning. The data were analyzed by mean, standard deviation, and t-test dependent. The results of the study were as follows: 1. The students’ English presentation skills after studying through Project-based Learning were significantly higher than before studying through Project-based Learning at .05 level. 2. The results of the study on the satisfactions of the eleventh grade students using Project-based Learning in five aspects: 1) Teaching and learning methodology 2) Contents 3) Language use 4) English presentation skill evaluation 5) Benefits of the study. The overall students’ satisfactions were at a high level (x̅ = 4.07, S.D. = 0.04).en
dc.description.abstractการวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงทดลองพื้นฐาน (Pre-Experimental Research) ใช้รูปแบบ One-Group Pretest-Posttest Design โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษของนักเรียนก่อนและหลังเรียน ด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงาน 2) เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงาน กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5/7 แผนการเรียนคณิตศาสตร์ - ภาษาอังกฤษ โรงเรียนคณะราษฎร์บำรุงปทุมธานี จำนวน 27 คน ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2563 ซึ่งได้มาด้วยวิธีการสุ่มอย่างง่าย โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยในการสุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษ 2) แบบทดสอบทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษก่อนและหลังเรียน 3) แบบประเมินทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษ 4) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงาน วิเคราะห์ผลทางสถิติโดยใช้ ค่าเฉลี่ย x̅ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และค่าสถิติทดสอบ t แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน ผลการวิจัยพบว่า 1. ทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังเรียนด้วยการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. ผลการศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงาน 5 ด้าน ได้แก่ 1) ด้านกระบวนการการจัดการเรียนรู้ 2) ด้านเนื้อหาสาระของการจัดการเรียนรู้ 3) ด้านรูปแบบภาษาของการจัดการเรียนรู้ 4) ด้านการประเมินทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษ และ 5) ด้านประโยชน์ของการจัดการเรียนรู้ ผลปรากฏว่านักเรียนมีระดับความพึงพอใจในภาพรวมอยู่ในระดับมาก (x̅ = 4.07, S.D. = 0.04)th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงานth
dc.subjectโครงงานภาษาอังกฤษth
dc.subjectทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษth
dc.subjectPROJECT-BASED LEARNINGen
dc.subjectPROJECT WORKen
dc.subjectENGLISH PRESENTATION SKILLSen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleEFFECTS OF USING THE PROJECT-BASED LEARNING TO ENHANCE ENGLISH PRESENTATION SKILLS OF THE ELEVENTH GRADE STUDENTSen
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้โครงงาน เพื่อส่งเสริมทักษะการพูดนำเสนอภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60254302.pdf3.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.