Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/337
Title: | ความคาดหวังและความพึงพอใจของผู้ใช้บริการอุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม |
Other Titles: | THE EXPECTATION AND THE SATISFACTORY OF THE SERVICE USER THE UTTAYAN KARN ACHEEP CHAIPATTANA AT NAKORN PATHOM |
Authors: | รวดเร็ว, กาญจนา RUADREW, KANJANA |
Keywords: | ความคาดหวัง ความพึงพอใจ การบริการ อุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัด นครปฐม EXPECTATION SATISFACTION SERVICE UTTAYAN KARN ACHEEP CHAIPATTANA AT NAKORN PATHOM PROVINCE |
Issue Date: | 3-Aug-2559 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยศิลปากร |
Abstract: | การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ1) เพื่อศึกษาระดับความคาดหวังและระดับความพึงพอใจของผู้ใช้บริการของอุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม 2) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบความคาดหวังและความพึงพอใจของผู้ใช้บริการอุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จ าแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล และ 3) เพื่อศึกษาปัญหา อุปสรรคและข้อเสนอแนะต่อการให้บริการของ อุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม การศึกษากลุ่มตัวอย่าง จ านวน 400 คน เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม น าข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์โดยใช้ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบสมมุติฐาน ใช้สถิติค่าที (T- test) และค่าเอฟ (F- test) การเปรียบเทียบพหุด้วยวิธี LSD ผลการวิจัย พบว่า ผู้ใช้บริการอุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม มีความคาดหวังและความพึงพอใจ โดยภาพรวม อยู่ในระดับมาก ส่วนใหญ่การมาใช้บริการที่อุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม นั้นอบรมอาชีพหลักสูตรระยะสั้น รองลงมาใช้บริการ ร้าน Coffee Park ส่วนใช้บริการอื่นๆ มีจ านวนน้อยที่สุด เมื่อท าการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ลักษณะประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกัน ผู้ใช้บริการมีความคาดหวังต่อการใช้บริการอุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม ไม่แตกต่างกัน ยกเว้น เพศ ส่วนความพึงพอใจต่อการใช้บริการอุทยานการอาชีพชัยพัฒนา จังหวัดนครปฐม ที่แตกต่างกัน ไม่ส่งผลต่อ เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยส าคัญทางสถิติที่ระดับ .05 The purposes of this research were 1) to study the expectation and the satisfactory of the service user The Uttayan Karn Acheep Chaipattana at Nakorn Pathom Province 2) to study to compare the the expectation and the satisfactory of the service user the The Uttayan Karn Acheep Chaipattana at Nakorn Pathom Province categorized by personal factors. And 3) to study issue ,barrier and suggestion to service user the The Uttayan Karn Acheep Chaipattana at Nakorn Pathom Province. The sample included 400 people at the service user the Data was collected using 5-point rating scale questionnaire and checklist and was statistically analyzed in percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test, and (F- test) One-Way ANOVA by Compare Multiple LSD method.The findings revealed as follows: The service user the Uttayan Karn Acheep Chaipattana at Nakorn Pathom Province had expectation and the satisfactory in general good level. Major came the service at Chaipattana Vocational Park Nakhon Pathom Province for occupation training short course .Subordinate the service Coffee Park and etc service least. Hypothesis the findings revealed as follows demography nature include age , status , education level , occupation and salary per month differences service userthe had expectation and the satisfactory not differences except sex. For satisfactory of the service user the Uttayan Karn Acheep Chaipattana at Nakorn Pathom Province differences no affect sex,age , status , education level , occupation and salary per month at differences are statistically significant at 0.5. |
Description: | 57602372 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- กาญจนา รวดเร็ว |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/337 |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
57602372 กาญจนา รวดเร็ว.pdf | 5.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.