Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/338
Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจของผู้ปกครองในการส่งบุตรหลานเข้าศึกษาในโรงเรียนโชติกาญจน์ เขตทวีวัฒนา กรุงเทพมหานคร
Other Titles: FACTOR INFLUENCING THE DECISION OF PARENTS TO SEND THEIR CHILDREN TO STUDY AT THE CHOTIGARN SCHOOL, THAWIWATTHANA, BANGKOK.
Authors: มักเชียว, กาญจนา
MAKCHIEW, KANCHANA
Keywords: ผู้ปกครอง
ส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจ
PARENT
MARKETING MIX
DECISION
Issue Date: 3-Aug-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการตัดสินใจของผู้ปกครองในการส่งบุตรหลานเข้าศึกษาในโรงเรียน โชติกาญจน์ เขตทวีวัฒนา กรุงเทพมหานคร 2) เปรียบเทียบการตัดสินใจเลือกศึกษาในโรงเรียนโชติกาญจน์ เขตทวีวัฒนา กรุงเทพมหานคร จ าแนกตามปัจจัยส่วนบุคคลของผู้ปกครอง 3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกศึกษาในโรงเรียนโชติกาญจน์ เขตทวีวัฒนา กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยคือ ผู้ปกครองของนักเรียน จ านวน 142 คนเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน t-test F-test และค่าสัมประสิทธ์สหสัมพันธ์แบบเพียรสัน ผลการวิจัยพบว่า ส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกศึกษา ผู้ปกครองให้ความส าคัญในด้านอาจารย์และบุคลากรมากที่สุด การตัดสินใจเลือกศึกษาให้ความส าคัญในด้านการสอนมากที่สุด อายุ สถานภาพ อาชีพ ระดับการศึกษา ความสัมพันธ์ของเด็กในปกครอง และจ านวนเด็กนักเรียนที่มีภาระดูแลที่แตกต่างกันไม่มีความแตกต่างกันในเรื่องการตัดสินใจเลือกศึกษา ส่วนเพศและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกัน มีความแตกต่างในเรื่องการตัดสินใจเลือกศึกษา ความสัมพันธ์ระหว่างการตัดสินใจเลือกศึกษาโดยรวมกับปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมมีความสัมพันธ์เชิงบวกในระดับปานกลาง The research had the purposes 1) to study the decision of parents to study at the Chotigarn School, Thawiwatthana, Bangkok, 2) to compare the decision to study classifying from the personal factor of parents to study at the Chotigarn School, Thawiwatthana, Bangkok, 3) to study relationship between marketing mix factors affecting to the decision to study at the Chotigarn School, Thawiwatthana, Bangkok. Samples group were parents of students all 142 people. The tool used in data collection was questionnaires. Statistics used for analyzing were mean, standard deviation, t-test, F-test, and Pearson coefficient correlation. The research found that the marketing mix factors affecting to the decision to study the sample group focused on the teachers and the personnel the most. The decision to study the sample group focused the most on the teach. The different age, status, career, education level, relationship between students and the numbers of students whom were taken care were not different about the decision to study. While the different sex and salaries were different about the decision to study. The relationship between the decision to entirely study there and the marketing mix factors in general had positively the relation of the medium level.
Description: 57602330 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- กาญจนา มักเชียว
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/338
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57602330 กาญจนา มักเชียว.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.