Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3596
Title: Marketing Strategies Affecting Tops Online Customer Engagement
กลยุทธ์ทางการตลาดที่ส่งผลต่อความผูกพันของผู้ใช้บริการแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์
Authors: Wiraporn WITOONPISARNSIN
วิราภรณ์ วิฑูรย์พิศาลศิลป์
JITTAPON CHUMKATE
จิตพนธ์ ชุมเกตุ
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: กลยุทธ์ทางการตลาด
ความผูกพัน
แพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์
Marketing Strategy
Engagements
Tops Online platform
Issue Date:  26
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The purpose of this marketing research is to study about: 1. Behavior of "Tops Online" platform users 2. Marketing strategies in the view of service users 3. Engagements from platform users. 4. Marketing strategies which affected platform user’s engagements. Representative samples for this case study are a group of people who had experience in using "Tops Online" platform at least 3 times within 2 months between the period of March to June 2021, including 400 people, the data were collected by questionnaire method then further analyzed in terms of frequency, percentage, mean & standard variation. In the part of hypothesis testing, in order to identify relativity between each factor, researcher applied T-Test, F-Test & Multiple Regression Analyses. Research result found out that 78 percent of respondents mainly is female.60 percent of whom in the age between 31-40 years. And 41.7 percent for whom have monthly income above 55,000 baht. Analysis result in marketing strategy (5A) found out that overall means is 3.25, which is normal. Marketing strategy (6P) found out that overall means is 3.50, which is above average. If classified in terms of product details, is considers in above average at the rate of 3.60. Hypothesis test results found out that demography factors as gender, age & the differences of monthly income have involved in engagement in Tops Online platform quite similar. Result from Factor analysis in Marketing Strategy (5A) which involve in engagement in Tops Online platform found out that factors of Marketing Strategy (5A) in terms of supporting, decision making, satisfaction, familiar has positive effect to engagement with Tops Online at a statistical significance rate of 0.05 In terms of supporting, effect to engagement the most. Result from Factor analysis in Marketing Strategy (6P) which has positive effect to engagement with Tops Online platform found out that in terms of price, privacy concerned, personal advice has an effect to engagement with Tops Online platform at a significant level of 0.05 Especially, in terms of price is the most effect of all.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1. เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้ใช้บริการแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์ 2. เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาด ในมุมมองของผู้ใช้บริการ 3. เพื่อศึกษาความผูกพันของผู้ใช้บริการ 4. เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาดที่ส่งผลต่อความผูกพันของผู้ใช้บริการ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ ผู้ที่เคยมีประสบการณ์ใช้บริการแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์ จำนวน 400 คน โดยสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล โดยใช้ค่าสถิติคือความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ในส่วนของการทดสอบสมมติฐานใช้การวิเคราะห์ T-Test, F-Test  และ Multiple Regression Analysis ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ร้อยละ 78 อายุระหว่าง 31 – 40 ปี ร้อยละ 60 มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 55,000 บาทขึ้นไป ร้อยละ 41.7 สำหรับผลการวิเคราะห์กลยุทธ์ทางการตลาด 5A พบว่าโดยรวมอยู่ในระดับ ปานกลาง คือ 3.25 ส่วนกลยุทธ์ทางการตลาด 6P มี พบว่า โดยรวมอยู่ในระดับ มาก คือ 3.50 เมื่อแบ่งตามรายละเอียดแล้วด้านผลิตภัณฑ์ อยู่ในระดับมาก คือ 3.60 ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าปัจจัยประชากรศาสตร์ด้าน เพศ อายุ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกันส่งผลต่อความผูกพันต่อแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์ไม่แตกต่างกัน ส่วนผลการวิเคราะห์ปัจจัยกลยุทธ์การตลาด (5A) ที่ส่งผลต่อความผูกพันต่อแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์ พบว่า ปัจจัยกลยุทธ์การตลาด (5A) ด้านการสนับสนุน ด้านการตัดสินใจ ด้านการชื่นชอบ และด้านการรู้จัก ส่งผลเชิงบวกต่อความผูกพันต่อแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยด้านการสนับสนุนส่งผลต่อความผูกพันมากที่สุด ส่วนผลการวิเคราะห์ปัจจัยกลยุทธ์ทางการตลาด (6P) ที่ส่งผลเชิงบวกต่อความผูกพันต่อแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์ พบว่า ด้านราคา ด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว และด้านการให้บริการส่วนบุคคล ส่งผลต่อความผูกพันต่อแพลตฟอร์มท็อปส์ ออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยด้านราคาส่งผลต่อความผูกพันมากที่สุด
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3596
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220061.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.