Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3795
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Thunwa WATIDPHAN | en |
dc.contributor | ธันวา วาทิตต์พันธ์ | th |
dc.contributor.advisor | Nuchnara Rattanasiraprapha | en |
dc.contributor.advisor | นุชนรา รัตนศิระประภา | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University. Education | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-18T07:59:56Z | - |
dc.date.available | 2022-07-18T07:59:56Z | - |
dc.date.issued | 26/11/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3795 | - |
dc.description | Doctor of Philosophy (Ph.D.) | en |
dc.description | ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (ปร.ด.) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this research were to 1) identify factors of high-performance secondary schools 2) confirm/verify factors of high-performance secondary schools. The research samples were 96 secondary schools under Office of the Basic Education Commission (OBEC). Three respondents of each secondary school were: a school director, a teacher and a head of the school board committee, totaled 288 people. The tools used for data collection were a semi-structured interview, an opinionnaire and a component verification form. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, exploratory factor analysis and content analysis. The research results were found that: 1. Factors of high-performance secondary schools consist of 7 components: 1) Academic leadership 2) Strategic management 3) Professional teacher 4) Management information system 5) Work commitment 6) Being a positive role model 7) The emphasis on students. 2. From the confirmation result of factors of high-performance secondary schools have accuracy, propriety, feasibility and utility. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) องค์ประกอบของโรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง และ 2) ผลการยืนยันองค์ประกอบของโรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง กลุ่มตัวอย่าง คือ โรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน จำนวนทั้งสิ้น 96 โรง ผู้ให้ข้อมูลโรงเรียนละ 3 คน คือ ผู้อำนวยการโรงเรียน ครู และประธานคณะกรรมการสถานศึกษา รวมทั้งสิ้น 288 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยมี 3 ประเภท คือ แบบสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้าง แบบสอบถามความคิดเห็นและแบบยืนยันองค์ประกอบ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสำรวจ และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1. องค์ประกอบของโรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง ประกอบด้วย 7 องค์ประกอบ คือ 1) ความเป็นผู้นำทางวิชาการ 2) การบริหารเชิงกลยุทธ์ 3) ครูมืออาชีพ 4) ระบบสารสนเทศเพื่อการบริหาร 5) ความผูกพันในงาน 6) การเป็นแบบอย่างที่ดี และ 7) การมุ่งเน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ 2. ผลการยืนยันองค์ประกอบของโรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง มีความถูกต้อง ความเหมาะสม ความเป็นไปได้ และความเป็นประโยชน์ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | องค์ประกอบของโรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง | th |
dc.subject | โรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง | th |
dc.subject | Factors of high-performance secondary schools | en |
dc.subject | High-performance secondary schools | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | Factors of High-Performance Secondary Schools | en |
dc.title | องค์ประกอบของโรงเรียนมัธยมศึกษาสมรรถนะสูง | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60252905.pdf | 3.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.