Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3810
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNipawan RATREEen
dc.contributorนิภาวรรณ ราตรีth
dc.contributor.advisorAtikamas Makjuien
dc.contributor.advisorอธิกมาส มากจุ้ยth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2022-07-18T07:59:58Z-
dc.date.available2022-07-18T07:59:58Z-
dc.date.issued1/7/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3810-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were 1) to compare the analytical reading of students in grade 3 before and after the learning management with coaching. 2) to study the  students’ opinions  towards  the learning management with coaching. The sample of this research  was 38 students grade 3/2  of suttharam school Klongsan district Bangkok in the second semester of the  academic year 2021. It’ an pre experimental research one group type, trial test before and after class. The research instruments were lesson plans, an analytical reading ability test and questionnaire on the students’ opinions of towards the learning management with coaching. The data were analyzed by  mean, standard deviation and dependent samples t- test  The results of this study were 1.The students’ analytical reading ability after learning management with coaching was significantly higher than before learning management with coaching at .05  level. 2. The students’ overall opinions towards the learning management with coaching were at a high agreement  level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ก่อนและหลังการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ช 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ช ตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่3/2 โรงเรียนวัดสุทธาราม สำนักงานเขตคลองสาน กรุงเทพมหานคร ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 38 คน ได้มาโดยการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) ด้วยวิธีการจับสลาก เป็นการวิจัยก่อนทดลอง แบบกลุ่มเดียวทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ช แบบทดสอบวัดความสามารถด้านการอ่านเชิงวิเคราะห์ และแบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียน ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ช การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย (M) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (SD) และการทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test dependent) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถด้านการอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ช หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. นักเรียนมีความคิดเห็นต่อการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ช อยู่ในระดับ เห็นด้วยมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการอ่านเชิงวิเคราะห์ บทบาทการโค้ชth
dc.subjectANALYTICAL READING / COACHINGen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ANALYTICAL READING ABILITY OF PRATHOMSUKSA 3 STUDENTS BY LEARNING MANAGEMENT WITH COACHINGen
dc.titleการพัฒนาความสามารถด้านการอ่านเชิงวิเคราะห์ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยบทบาทการโค้ชth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60255307.pdf5.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.