Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3857
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNopparat RATTANAWICHAIen
dc.contributorนพรัตน์ รัตนวิชัยth
dc.contributor.advisorChaiyos Paiwithayasirithamen
dc.contributor.advisorไชยยศ ไพวิทยศิริธรรมth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Educationen
dc.date.accessioned2022-07-18T08:00:07Z-
dc.date.available2022-07-18T08:00:07Z-
dc.date.issued1/7/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3857-
dc.descriptionMaster of Education (M.Ed.)en
dc.descriptionศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.abstractThis research aimed to 1) compare matthayomsueksa 1 students’ analytical reading achievement before and after learning management using guided reading approach with QUEST method, and to 2) study matthayomsueksa 1 students’ opinions towards learning management using guided reading approach with QUEST method. The sample was 33 matthayomsueksa 1/9 students of Taweethapisek School, Wat Arun Sub-district, Bangkok Yai District, in the second semester of the academie year 2021. Experimental design was The one – group pretest-posttest design. The research instruments were 1) analytical reading lesson plans 2) an analytical reading achievement test, and 3) a questionnaire on opinions towards the learning management using guided reading approach with QUEST method. The data were analyzed by mean (M), standard deviation (SD), and Dependent Samples t-test. The findings revealed that 1) Matthayomsueksa 1 students’ analytical reading achievement after learning management using guided reading approach with QUEST method was significantly higher than before learning management using guided reading approach with QUEST method at a level of .01. 2) The matthayomsueksa 1 students’ overall opinions towards learning management using guided reading approach with QUEST method were at a high agreement level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์การอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ก่อนการจัดการเรียนรู้และหลังการจัดการเรียนรู้โดยการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะ ร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUEST 2) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUEST ตัวอย่างวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1/9 โรงเรียนทวีธาภิเศก แขวงวัดอรุณ เขตบางกอกใหญ่ กรุงเทพมหานคร ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 จำนวน 1 ห้องเรียน รวม 33 คน ซึ่งได้มาจากการสุ่มอย่างง่าย (Simple Random Sampling) โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยสุ่ม ด้วยวิธีการจับสลาก เป็นการวิจัยเชิงทดลอง แบบก่อนการทดลอง แบบกลุ่มเดียวทดสอบก่อนและหลังทดลอง เครื่องมือที่ใช้ในการทดลอง ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้การอ่านเชิงวิเคราะห์โดยการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUEST 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ด้านการอ่านเชิงวิเคราะห์ และ 3) แบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUEST การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน  ผลการวิจัยพบว่า 1. ผลสัมฤทธิ์การอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 หลังการจัดการเรียนรู้โดยการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะ ร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUEST สูงกว่าก่อนการจัดการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01  2. นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 มีความคิดเห็นที่มีต่อการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUEST ในภาพรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการอ่านเชิงวิเคราะห์, การจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะ,การใช้คำถามนำแบบ QUESTth
dc.subjectANALYTICAL READINGen
dc.subjectA DEVELOPING ACHIEVEMENTen
dc.subjectGUIDED READING APPROACH WITH QUEST METHODen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF ANALYTICAL READING ACHIEVEMENT OF MATTHAYOMSUEKSA 1 STUDENTS USING GUIDED READING APPROACH WITH QUEST METHODen
dc.titleการพัฒนาผลสัมฤทธิ์การอ่านเชิงวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1โดยการจัดการเรียนรู้การอ่านแบบชี้แนะ ร่วมกับการใช้คำถามนำแบบ QUESTth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61255406.pdf7.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.