Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3943
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorParichat SUMMARTen
dc.contributorปาริฉัตร สุ่มมาตย์th
dc.contributor.advisorPattaraporn Plitakulen
dc.contributor.advisorภัทรภร ผลิตากุลth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Musicen
dc.date.accessioned2022-07-19T03:29:30Z-
dc.date.available2022-07-19T03:29:30Z-
dc.date.issued1/7/2022
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3943-
dc.descriptionMaster of Music (M.Mus)en
dc.descriptionดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.)th
dc.description.abstractThe research aimed to compare pre-test and post-test achievement in the experimental group of the    two-part singing using cooperative learning lesson plans for students aged 17-18 and to compare the achievement between an experimental group and the control group using cooperative learning lesson plans of two-part singing for students aged 17-18. Quasi-experimental research with nonequivalent control group design was used as     a methodology. The participants were 40 students from language-arts program in mattayom 5of Maptaputphanpittayakran school. They were divided into experimental group and the control group. The research instruments were singing test and two-part singing skill assessment form. The research data were analysis by t-test. The results of the research found that: 1) After experiment, the experimental group had two-part singing achievement mean scores higher than those of before at .05 level of significance. 2)After experiment, the experimental group had two-part singing achievement mean scores higher than those of the control group at .05 level of significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ของการจัดการเรียนรู้การขับร้อง 2 แนวโดยใช้แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือตามแนวคิดคาแกนสำหรับผู้เรียนอายุ 17 - 18 ปี ก่อนเรียนและหลังเรียนของกลุ่มทดลอง และเพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ของการจัดการเรียนรู้การขับร้อง 2 แนวสำหรับผู้เรียนอายุ 17-18 ปี ระหว่างกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม โดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยแบบกึ่งทดลอง ผู้เข้าร่วมวิจัยในครั้งนี้คือนักเรียนในระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 แผนการเรียนศิลป์ทั่วไป โรงเรียนมาบตาพุดพันพิทยาคาร จำนวน 40 คน แบ่งเป็นกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม กลุ่มละ 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบทดสอบการขับร้อง 2 แนวและแบบประเมินการปฏิบัติทักษะขับร้อง 2 แนว วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าที t-test ผลการวิจัยพบว่า 1) หลังการทดลอง กลุ่มทดลองมีค่าเฉลี่ยผลสัมฤทธิ์การขับร้อง 2 แนวสูงกว่าก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) หลังการทดลอง กลุ่มทดลองมีค่าเฉลี่ยผลสัมฤทธิ์การขับร้อง 2 แนว สูงกว่ากลุ่มควบคุม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการขับร้อง 2 แนวth
dc.subjectการเรียนรู้แบบร่วมมือth
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนth
dc.subjectTwo-Part Singingen
dc.subjectCooperative Learningen
dc.subjectLearning achievementen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleA study of two-part singing achievement using cooperative learning lesson plans based on Kagan for students aged 17-18 en
dc.titleการศึกษาผลสัมฤทธิ์การขับร้อง 2 แนว โดยใช้แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือตามแนวคิดคาแกนสำหรับผู้เรียนอายุ 17 - 18 ปีth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Music

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631020003.pdf5.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.